تبریز؛

صادرات ورنی شهرستان اهر به کشورهای آسیای میانه، کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهر گفت: ورنی به کشورهای آسیای میانه، کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا صادر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛باقرپور در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به قابلیت‌های این شهرستان در حوزه صنایع دستی، به‌خصوص دست بافت‌های عشایری و محصول انحصاری آن (ورنی)، ایجاد نمایشگاه دائمی عرضه صنایع دستی شهرستان را گامی عملی برای حمایت از صنایع دستی خانگی اشتغال‌زا برشمرد.

وی گفت: یکی از زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان اهر توسعه و ترویج تولیدات بومی شهرستان به‌خصوص حمایت از تولید صنایع دستی و ورنی می‌باشد که علاوه بر عرضه در داخل کشور، یکی از اقلام مهم صادرات غیرنفتی استان نیز به شماره می‌رود که به کشورهای آسیای میانه، کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا صادر می‌شود که علاوه بر اشتغالزایی برای منطقه و زمینه برای کسب درآمد پایدار، جنبه ارز آوری نیز به کشور دارد.

این مقام مسؤول گفت: شهرستان اهر به جهت فعالیت مستمر در حوزه صنایع دستی و ورنی از 28 نشان مرغوبیت ملی در حوزه ورنی 13 نشان آن مربوط به شهرستان اهر می‌باشد که این امر نشان از فعالیت شبانه‌روزی فعالان ورنی و ارتقاء کمی و کیفی محصولات تولیدی ورنی این منطقه دارد.

باقرپور، هفتمین جشنواره منطقه‌ای ورنی اهر را یک اقدام ارزشمند برای شناساندن توانمندی‌های شهرستان در حوزه صنایع دستی و ورنی عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که با همکاری و همراهی مردم و مسؤولان و حمایت‌های استانی بتوانیم با ارتقاء کمی و کیفی جشنواره در سال‌های آتی زمینه را برای استمرار این جشنواره به‌صورت کشوری فراهم کنیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.