تبریز؛

ایجاد 10 قطب صنایع دستی در استان آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از ایجاد 10 قطب صنایع دستی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آبدارگفت: از میان 90 صنعت دستی که در استان رواج دارد به ترتیب اهمیت و با انجام کار کارشناسی 10 صنعت دست برتر را با اولویت منطقه انتخاب کرده‌ایم و در نظر داریم با تمرکز بر روی صنایع دستی منتخب  زیرساخت‌های لازم برای برندسازی را فراهم آوریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از راهکارهای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توسعه صنایع دستی است. با انتخاب کانون‌ها و متمرکز نمودن عناوین برتر صنایع دستی در هر منطقه در تعامل با سایر دستگاه‌ها امکانات لازم مانند بازارچه‌های صنایع دستی را ایجاد خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، یکی از برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی را بازاریابی برای صنایع دستی در حوزه استانی، ملی و بین‌المللی عنوان کرد و گفت: برای نیل هدف اقتصاد بدون نفت باید تلاش کنیم تا صنایع دستی شاخص هر شهرستان با نام و نشان شایسته آن روانه بازارهای جهانی شود و آثار دست هنرمندان آذربایجان‌شرقی به تمام جهان شناسانده شود که علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش خود را در کاهش وابستگی به درآمد نفت ایفا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در راستای توانمندسازی هنرمندان صنایع دستی و به منظور ترویج و توسعه صنایع دستی و در نهایت رونق فضای کسب و کار، آموزش‌های ویژه فعالان صنایع دستی در رشته‌های مورد نظر را با همکاری سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد دوره‌های تخصصی برگزار خواهیم کرد که دوره‌های بازاریابی و مشتری مداری به منظور ارتقا وضعیت فروش و برندسازی را در راس کار قرار داده‌ایم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.