رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی از برگزاری نمایشگاه دائمی پوسترهای 100 سال گذشته تئاترهای برگزار شده در تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بابک نهرین گفت: همزمان با برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی، مجموعه ای گرانقیمت از اسناد مربوط به پوسترهای قدیمی تئاترهای برگزار شده از سال 1295 هجری شمسی در ساختمان تئاتر شهر تبریز به نمایش گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: پوسترهای یاد شده از آرشیو سازمان اسناد و کتابخانه های آذربایجان شرقی به دست آمده و کپی تصاویر آن در اختیار تئاتر شهر قرار گرفته است.

نهرین با بیان اینکه اسناد مذکور جایگاه تاریخی تبریز در تئاتر ایران را به اثبات می رساند گفت: پوسترهای یاد شده به تعداد 40 قطعه در ابعاد مختلف بوده که به صورت طراحی دستی و چاپ سنگی منتشر شده اند.

وی با اشاره به جایگاه تبریز به عنوان دروازه ورود پدیده های نوین، گفت: اسناد یاد شده جلوه های زیبایی از پیشرفت صنعت چاپ، جایگاه هنر تئاتر و نیز هنر طراحی و نقاشی هنرمندان تبریزی را به نمایش گذاشته است.

نهرین وجود پوسترهایی به قدمت بیش از یک قرن از نمایش های برگزار شده در تالارهای مختلف این کلانشهر را اسنادی ارزشمند در تاریخ تئاتر تبریز دانست و اضافه کرد: اسناد یاد شده جایگاه هنرهای مختلف از جمله تئاتر را در بین مردم فرهنگ دوست تبریز به خوبی نمایش می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بازدید از تئاتر شهر اقدام صورت گرفته در جمع آوری و به نمایش گذاشتن پوسترهای قدیمی تئاتر تبریز را کاری ارزشمند خواند و گفت: این اسناد جایگاه هنرهای نمایشی در تبریز را به اثبات می رساند.

گفتنی است: آثار به نمایش گذاشته شده از پوسترهای قدیمی تئاتر تبریز مورد توجه اساتید به نام تئاتر کشور و داوران شرکت کننده در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر آدربایجان شرقی با نمایش 13 اثر از شهرهای استان در تئاتر شهر تبریز در حال برگزاری است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.