در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مصرف خوراکی نمک دریاچه ارومیه فاقد مجوز زیست محیطی است

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی گفت: هیچ مجوزی برای برداشت نمک دریاچه ارومیه در جهت مصرف خوراکی صادر نشده است.

حجت مصرف خوراکی نمک دریاچه ارومیه فاقد مجوز زیست محیطی استجباری معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سمی بودن نمک‌های برداشت شده از بستر دریاچه ارومیه در جهت مصارف خوراکی، اظهار داشت: استفاده خوراکی از نمک‌های تصفیه شده بستر دریاچه ارومیه مشکلی ندارد ولی محیط زیست در خصوص برداشت نمک برای مصرف خوراکی هیچ مجوزی صادر نکرده است.

وی تأکید کرد: تنها به یک شرکت در جهت تأمین مواد اولیه تولیدی کارخانه‌های ساخت شیشه و پودر رختشویی، مجوز برداشت نمک از دریاچه ارومیه را صادر کرده‌ایم.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی گفت: هرگونه نمک برداشت شده از بستر دریاچه ارومیه که در جهت مصرف خوراکی به بازار عرضه می‌شود فاقد مجوز زیست محیطی بوده و توصیه می‌کنیم مردم از آن استفاده نکنند.

جباری تأکید کرد: در خصوص برخورد با متخلفان عرضه برداشت غیرمجاز از نمک‌های بستر دریاچه ارومیه پرونده‌های بسیار زیادی داریم که در دست بررسی مراجع قضایی است.

وی درباره سمی و آلوده بودن بستر دریاچه ارومیه گفت: تمامی تالابها، بنابر ذات و ماهیت خود، آلودگی‌های بالا دست خود را تصفیه و در بستر خود ته‌نشین می‌کنند که دریاچه ارومیه از این قاعده مستثنی نبوده و لجنی از آلودگی‌های تصفیه شده‌اش را در بستر نمکی خود گنجانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسنی
۰۷:۵۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
من الان خریدم بلاخره باید چیکار کنیم استفاده کنیم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
یعنی جی آخه من خریدم حالا موندم استفاده کنم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
مطهره
۱۹:۱۵ ۲۸ تير ۱۳۹۸
من خودم توی تلوزیون یک برنامه یپزشکی دیدم که یک‌پزشک گفت نمک باید به خودی خود ید داشته باشه اون یدی که به نمک اضافه میکنن اصلا جذب بدن نمی شه دفع میشه اینا همه واسه یکاسبی خودشونه که این حرفها رومی زنن خیلی راست میگن برن میوه هاشون ودرست کنن که کودهای مضر میزنن یا اون محصولات طلا ریختشون که همه سرطان زاست وازتوبازارجمع کنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۸ تير ۱۳۹۸
چرا؟؟؟؟؟//
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۱۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
دقیقا منم همین سوال برام پیش اومد که اگه اینها غیر بهداشتی هستن چرا راحت توزیع میشه؟! ما مدتهاست که نمک دریاچه ارومیه رو مصرف میکنیم و مشکلی نداریم.شاید این هم از برنامه های وزارت بهداشت در راستای تخریب طب سنتی باشه. یکی باید از وزارت بهداشت سوال کنه که اگر فقط نمک های تبلور مجدد بهداشتی هستن که فقط از کلر و سدیم و ید تشکیل شدن چرا انقدر مشکل کم کاری تیروئید وجود داره و هر روز به این افراد اضافه میشه؟! متاسفانه ما انقدر درگیر مسائل روزمره شدیم که مسائل اصلی رو فراموش کردیم.ما با یک نگاه کلی متوجه میشیم که تقریبا تمام مردم ایران حداقل به یک بیماری اساسی مبتلا هستن. زندگی مدرن کجای زندگیه بشر و درمان کرده که انقدر بخاطر به مردم فشار میارید که محصولات سنتی غیربهداشتی و مضر هستند؟! چطور برای کارخونه های سوسیس و کالباس که خمیر مرغ رو با نگهدارنده های فراوان به راحتی و با مجوز وزارت بهداشت و اداره استاندارد و نشان سیب سلامت به مردم میدن ، هیچ صدایی از وزارت بهداشت درنمیاد اما نمک دریاچه ارومیه غیر بهداشتیه؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۴:۵۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
اگر آلودگی نمک دریاچه ارومیه اثبات شده چرا جلوی عرضه این نمک ها در بسته بندی هایی که روش خوراکی بودن این نمک ها قید شده رو نمیگیرن؟من بیشتر از دو ماهه از نمک دریاچه ارومیه استفاده میکنم و الان که این مطلب رو دیدم تعجب کردم.چون روی بسته بندیش صراحتا قید شده که قابل مصرف خوراکی هست.کسی روی این مسائل نظارت نداره؟همه عطاری ها از این نمکها میفروشن
آخرین اخبار