رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان به بهانه احیای دریاچه ارومیه، سدهای اطراف را غیرفعال کردند که به دلایل نامعلوم حتی یک قطره از آب سدها وارد این دریاچه نشد.

درد دریاچه ارومیه درمان نشد/ به بهانه احیاء سدهای اطراف را غیر فعال کردند

سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه درد دریاچه ارومیه هنوز درمان نشده است، اظهار داشت: مسئولان به بهانه احیای دریاچه ارومیه، سدهای اطراف را برای هدایت آب به سمت این دریاچه، غیرفعال کردند که به دلایل نامعلوم حتی یک قطره از آن هم وارد دریاچه نشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه تنها اقدامی که تاکنون دولت در راستای احیای دریاچه ارومیه  انجام داده است، برنامه های غیر کارآمدی بود که غیر از فشار به روستاییان و کشاورزان حومه، نتیجه دیگری نداشت.

خدادادی ادامه داد: مسئولان اجرایی، غیرفعال کردن سدهایی که چندین دهه مطالعه و کارشناسی شده بود را تنها راهکار عملی احیای دریاچه دانستند که متاسفانه عملیاتی شدن این برنامه، منجر به ضربه زدن اقتصاد کشاورزان و درآمد روستاییان شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و سازمان محیط زیست تاکنون هیچ پیشنهاد عملی را ارائه نداده اند، افزود: دولت باید بودجه مورد نیاز برای استخراج آب های زلال از تصفیه خانه ها را بپردازد تا گامی موثر در جهت احیاء برداشته شود در غیر اینصورت درد این دریاچه درمان نخواهد شد.

خدادادی گفت: با استخراج آب زلال از تصفیه خانه ها، هر ثانیه 10 متر مکعب آب وارد دریاچه می شود که عملیاتی شدن این برنامه از سوی دولت بعید به نظر می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
باتشکراز خبرهای خوبتان
آخرین اخبار