رییس اداره هواشناسی شهرضا گفت: 80 تا 100 درصد شهرستان‌های شهرضا، خمینی شهر، سمیرم، لنجان، فلاورجان و اصفهان متأثر از خشکسالی هيدرولوژيكي است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ستار سبزه‌علی در جلسه کارگروه گرد و غبار این شهرستان اظهار کرد: منابع داخلی تولید گرد و غبار به دلیل کمبود بارش، مهار غیر کارشناسی آب های سطحی با احداث سدها، کاهش رطوبت خاک و فقر پوشش گیاهی، نیمه غربی کشور و به مرور زمان بخش های مرکزی کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

رییس اداره هواشناسی شهرضا با تأکید بر لزوم پایش وضعیت آب و هوای این شهرستان گفت: این اقدام امکان بیان وضعیت جوی شهرستان و همچنین پیش بینی امکان ورود زیرگردها را فراهم می‌کند اما انجام این اقدام، نیازمند استقرار دستگاه PSI است که باید اعتبارات آن تأمین شود.

سبزه‌علی خاطر نشان کرد: متوسط میزان بارش در شهرستان در سال زراعی جاری 94.9 میلیمتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 17.5 درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت 34.5 درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: 80 تا 100 درصد شهرستان‌های شهرضا، خمینی شهر، سمیرم، لنجان، فلاورجان و اصفهان متأثر از خشکسالی هيدرولوژيكي است، بنابراین همه مناطق اطراف شهرستان شهرضا می‌تواند کانون خشکسالی باشد.

رییس اداره هواشناسی شهرضا گفت: پیشبینی فصلی نشان می‌دهد که امسال با تأخیر در دریافت بارش‌های مؤثر پاییزه مواجه خواهیم بود تا جایی که این بارش ها از نیمه دوم آذرماه آغاز خواهد شد.

سبزه‌علی گفت: دمای پایین شهرضا و اصفهان نیز، نیم تا یک درجه از حد نرمال بیشتر خواهد بود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.