رئیس دبیرخانه طب نظامی گفت: ما برای مقابله با تهدیدات زیستی کاملاً آماده‌ایم.

ما برای مقابله با تهدیدات زیستی کاملاً آماده‌ایمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر فرشاد نجفی‌پور، رئیس دبیرخانه طب نظامی و نماینده جمهوری اسلامی ایران در کارگروه جهانی طب نظامی، در نشست خبری اولین دوره علمی - پژوهشی مقابله با تهدیدات پدافند زیستی که در سالن شهید نامجوی وزارت دفاع برگزار شد، اظهار داشت: ما باید دشمن را به شدت رصد کنیم و آماده باشیم تا تروریست‌ها از عوامل و تهدیدات زیستی استفاده نکنند منتهی اگر آن‌ها به عوامل زیستی دسترسی داشته باشند، باید به مقابله با آن‎‌ها بپردازیم.

رئیس دبیرخانه طب نظامی با اشاره به وارد کردن پوشاک و اقلام تاناکورا افزود: این احتمال وجود دارد که این نوع اقلام آغشته به مواد بیولوژیکی باشند ولی بعید است چون برای دشمنان مقرون به صرفه نیست. در مورد کنترل مبادی ورودی اقلام ممنوعیت‌هایی در مرزها وجود دارد ولی مردم باید هوشیار بوده و از این اقلام استفاده نکنند. با توجه به کیفیت‌های محصولات داخلی بهتر است ما از تولیدات خودمان حمایت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی شواهد مبنی بر تهدیدات بیوتروریسم در کشور مشاهده شده افزود: شواهدی وجود دارد که این تهدیدات از طریق چند کشور وارد میهنمان شده‌اند. این تهدیدات در جنوب شرق کشور دیده شده است و پاکستان در رأس یکی از تهدید کننده‌های بیوتروریسم برای ما است ما باید هوشیار بوده و به مقابله با این تهدیدات اقدام کنیم. 

نماینده ایران در کارگروه جهانی طب نظامی با اشاره به حادثه‌های ترویستی و اشاعه آن در برخی شبکه‌های اجتماعی ادامه داد: صنایع دفاعی مدت‌هاست این موضوعات را رصد و بررسی کرده و نیاز جدی می‌داند که دوره‌های علمی - پژوهشی برای مقابله با تهدیدات پدافند زیستی برگزار شود. ما اولین دوره آن را با حضور 50 نفر از سوم مهرماه لغایت هفتم مهرماه در وزارت دفاع برگزار کردیم و پس از پایان این دوره، سی دی‌های دوره آموزشی در اختیار سایر ارگان‌ها و نهادها و علاقمندان قرار می‌گیرد.

رئیس دبیرخانه طب نظامی افزود: ما در مقابله با تهدیدات، آموزش‌های مداوم و به روز داریم و باید قدرت بازدارندگی و دفاعی خود را تقویت کنیم. دوره‌های آموزشی نیاز است برگزار شوند تا مردم، دانش روز خود را در مقابله با این تهدیدات پیش‌بینی و با این خطرات مقابله کنند.

وی ادامه داد: عمده مباحثی که در این دوره مطرح بوده، این است که اولاً به شرکت کنندگان و علاقمندان آموزش داده شود که چطور تهدیدات را شناسایی کنند و پیش از آنکه حادثه‌ای اجتماعی شود، متوجه آن تهدید شده و جلوی آن را بگیریم. در ادامه آموزش، هدفمان این است که مشکلات به وجود آمده بعد از این تهدیدات را برطرف کنیم. در هر حال، مردم ما باید همیشه آماده باشند.  

نماینده ایران در کارگروه جهانی طب نظامی، در پاسخ به این سوال که بیوتروریسم از چه زمانی وارد کشور شد، افزود: بحث بیوتروریسم بیش از 50 سال است که دیده شده است. اگر بخواهیم در مورد کشور خودمان اشاره کنیم، این تهدید از گذشته‌ها وجود داشته و ما باید قبول کنیم که کشورمان در منطقه‌ای واقع شده که جنگ در اطراف آن وجود دارد و دشمنان به دنبال ضربه زدن به اسلام هستند. ما باید آماده بوده و دشمن را به شدت رصد کنیم که آن‌ها از عوامل زیستی در مقابله با ما استفاده نکنند.

انتهای پیام/

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار