فوق تخصص آلرژی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گقت:پروبیوتیک ها و پره بیوتیک ها نقش موثری در درمان بیماری های تنفسی و آلرژی دارد.

نقش موثر پروبیوتیک ها و پره بیوتیک ها نقش موثری در درمان بیماری های تنفسی و آلرژیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید آهنچیان در نشست خبری  در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحقیقاتی زیادی در مورد پروبیوتیک ها انجام داده است در بدن انسان میکروب های زیادی هست که بعضی از این میکروب ها در درمان و پیشگیری بیماری ها می تواند مفید وسودمند باشد که این میکروب های مفید پروبیوتیک نام دارد.

وی تصریح کرد: در بدن هر انسان 100 تریلیون میکروب غیر بیماریزا و بی آزار وجود دارد که بخشی از آنها مفید هستند و بیشتر در دستگاه گوارش، روده بزرگ، روده کوچک، پوست و ریه ها استقرار دارند.

فوق تخصص آلرژی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: میکروب های مفید نقش مهمی در پیشگیری و درمان بیماریهای مختلف نظیر آلرژی و آسم، بیماری های گوارشی، حساسیت های پوستی، اسهال، دل دردهای مزمن کودکان، عفونت های دستگاه تنفسی، کولیک های نوزادان و بیماریهای اعصاب دارند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علم پزشکی مشهد قطب علمی پروبیوتیک ها و پره بیوتیک ها در کشور شناخته شده است، ادامه داد: یک فصل از کتاب مرتبط با پروبیوتیک ها در دانشگاه آریزونای آمریکا با محور پیشگیری از عفونت های تنفسی توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نوشته شده است.

فوق تخصص آلرژی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیشتر از ده سال که درباره پروبیوتیک ها در حال مطالعه هستیم و 20 مقاله درباره این موضوع ارائه شده است. که 10 مقاله آن در مجلات اروپایی چاپ شده  و ده مقاله دیگر درحال چاپ می باشد.

فوق تخصص گوارش کودکان نیز در این نشست گفت: سه سال اول زندگی کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است که به عنوان دوران طلایی زندگی افراد محسوب می شود زیرا در سه سال اول زندگی میکروب های مفید وارد بدن انسان شود که نقش مهمی در پیشگیری و کنترل بیماریهای خود ایمنی و آلرژی در سنین بزرگسالی دارند.

حمیدرضا کیانی فر افزود: امروزه عمل سزارین در کشور کمتر شده است زیرا وقتی عمل سزارین انجام می شد باید حتما آنتی بیوتیک مصرف می شد که از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می شد و آنتی بیوتیک ها به گوارش نوزادان آسیب و صدمه می ز و امروزه تاکید پزشکان بر این است که عمل زایمان طبیعی باشد تا از مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها پرهیز شود.

این دانشیار علوم پزشکی گفت: امروزه با تکنولوژی های که به وجود آمده و مردم برای استفاده سریعتر در پخت غذا  از دستگاه های ماکروویو استفاده می کنند که تمام پروبیوتیک های مواد غذایی از بین برده می شود که مردم در جریان این موضوع نیستند .

حمیدرضا کیانی فر گفت: به متخصصان و دارو سازان آموزش های داده شده  که پروبیوتیک ها بیشتر به مردم معرفی شود تا متخصصان کمتر از انتی بیوتیک ها تجویز کنند.

وی با بیان اینکه  مصرف پروبیوتیک ها و پره بیوتیک ها یا میکروب های مفید باعث پیشگیری از عفونت های تنفسی در فرد به میزان 30 تا 40 درصد می شود، افزود: میوه و سبزی های تازه، پیاز، موز، انواع لبنیات به ویژه ماست و دوغ از جمله پره بیوتیک هایی به شمار می روند که رشد میکروب های مفید را در بدن انسان موجب می شوند.

فوق تخصص گوارش کودکان با اشاره به برگزاری همایش کاربرد پروبیوتیک ها در پزشکی با حضور افزون بر 200 نفر از پزشکان عمومی، متخصص و پرستاران خراسان رضوی تصریح کرد: این همایش با هدف شناسایی پره بیوتیک ها و پروبیوتیک ها برگزار می شود.

گفتنی است همایش پروبیوتیک ها و پره بیوتیک ها هشتم مهر در بیمارستان قائم (عج) مشهد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
فریبا
۱۸:۰۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
عالیه حتما برید واسه بچه ها خوبه