مسئول اجرایی شورای‌زکات گناباد گفت: در ۶ ماهه ابتدای امسال خیرین گنابادی ۱۱۰ میلیون تومان زکات‌مستحبی اعطا کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت‌الاسلام محسن رجب‌زاده افزود: در قرآن‌کریم ۳۲ مرتبه به موضوع زکات اشاره شده چراکه زکات سبب توسعه، پیشرفت، رفاه و آسایش می‌شود و رفع چالش‌های اقتصادی و فرهنگی جامعه را در پی‌دارد.
 
وی اظهارکرد: لذا با این برکات و آثار دنیوی و معنوی زکات واجب و مستحبی، مردم بایستی در انجام این فریضه اهتمام جدی داشته‌باشند.
 
رجب‌زاده با بیان اینکه زکات‌واجب تنها به گندم، جو، خرما، گوسفند، گاو، شتر، طلا، نقر و کشمش تعلق می‌گیرد، تصریح‌کرد: به دلیل وقوع سیل در بهار امسال و خشکسالی متوالی گناباد متاسفانه زکات‌واجب در گناباد وجود ندارد اما مردم در پرداخت زکات‌مستحبی اهتمام خوبی دارند.
 
مسئول شورای‌زکات گناباد به جمع‌آوری ۱۱۰ میلیون تومان زکات‌مستحبی در ۶ ماهه نخست امسال در گناباد اشاره و تصریح‌کرد: میزان مبلغ جمع‌آوری شده از زکات‌مستحبی در حوزه عمرانی و کمک به محرومین همان منطقه جمع‌آوری شده توزیع می‌شود.
 
رجب‌زاده با بیان‌اینکه یکی از محصولات کشاورزی کنونی گناباد پسته می‌باشد، تصریح‌کرد: باتوجه به اینکه پسته جزء موارد زکات مستحبی محسوب می‌شود طرحی با نام «ثمره طیبه» در گناباد شروع شده که بر اساس این طرح کشاورزان براساس میل شخصی خود بخشی از محصولشان را به نیت پرادخت زکات مستحبی در اختیار شورای زکات شهرستان قرار دهند تا در بین محرومین همان روستا توزیع شود.
 
وی ادامه‌داد: نصب و بهره‌برداری از تابلوهای تبلیغاتی زکات، تشکیل ستادهای فرعی زکات در روستاها، تقدیر و تشکر از زکات‌دهندگان و گردهمایی زکات با حضور کلیه دهیاران روستاها تنها بخشی از فعالیت‌های انجام‌شده درخصوص فرهنگ‌سازی زکات در گناباد می‌باشد.

انتهای پیام//ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.