از ابتدای سال تاکنون ۷۰ میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در خراسان رضوی جمع آوری شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رئیس اداره امور اجرایی زکات خراسان رضوی امروز در جلسه شورای زکات گنابادبا اعلام این خبر گفت: خدمت رسانی به محرومین در راستای توانمندسازی آنان صورت می گیرد تا با این اقدام شاهد کاهش محرومین تحت پوشش مراکز خیریه باشیم.
حجت الاسلام سید محمد حسینی با بیان اینکه فعالیت در حوزه زکات تنها وظیفه شورای زکات و کمیته امداد نیست اظهارکرد: دیدار خانواده های محرومین از نزدیک توسط مسئولان سبب آگاهی مسئولان از وضعیت آنان و کمک رسانی آنان به محرومین می شود.
او با بیان اینکه سیاست سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در جمع آوری زکات توجه ویژه به محرومیت زدایی است، اذعان کرد: ۹۰ درصد زکات جمع آوری شده در استان مربوط به محرومین بوده است.
امام جمعه گناباد نیز در این جلسه گفت: در قرآن کریم به موضوع زکات در کنار اقامه نماز پرداخته شده است و با توجه به اینکه زکات یکی از فروع دین اسلام می باشد باید توجه ویژه ای به این مقوله شود.
حجت الاسلام حسن صادقی نسب  ادامه داد: اگر زکات در جامعه اسلامی به صورت کامل احیا شود اقشار مستحق واقعی مشکلاتشان برطرف می شود و جامعه خالی از نیازمندان می شود.
فرماندار گناباد نیز در جلسه شورای زکات گناباد اذعان کرد: به دلیل تنش آبی در حوزه کشاورزی، گناباد با مشکلات جدی مواجه است و در بسیاری از روستاها خشکسالی ها اثر خود را بر مردم روستاها گذاشته و شاهد مهاجرت روستائیان به شهرها می باشیم.
محمدعلی نبی پور ادامه داد: در این شرایط و با توجه به اینکه مردم براساس دین مبین اسلام تعلق خاطر خاصی به امور خیریه دارند باید با هم افزایی و همکاری ادارات و نهادها و روحانیون فریضه زکات در جامعه گسترش یابد تا مشکلات مردم روستاها بویژه محرومین برطرف شود.
انتهای پیام // ح ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار