امسال حدود صد ناشر دولتی و خصوصی در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس شرکت کرده اند.

سردار علی ناظری دبیر اجرایی هفتمین دوره نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص  کیفیت نمایشگاه گفت: امسال نسبت به سال گذشته از نمایشگاه استقبال بیشتری شد. البته دلیل این امر این است که سال گذشته نمایشگاه در تبریز برگزار شد و بیشتر ناشرهای دفاع مقدس در تهران هستند. پارسال حدود 80 ناشر حضور داشتند و امسال حدود 100 ناشر و این تعداد،  با توجه به تعداد کلی 150 ناشر دفاع مقدس در سطح کشور و اینکه در شهرستان هم ناشران دفاع مقدس داریم، رقم خوبی است. 

وی افزود: ویژگی مهم نمایشگاه امسال نسبت به سالهای قبل این است که  هم در نشست ها، هم در گالری و هم در کتابها بیشتر به شهدای مدافع حرم پرداخته ایم؛ چرا که دفاع از حرم در ادامه مسیر دفاع مقدس است. همچنین در نمایشگاه امسال جنایات آمریکا و حمایت آمریکا از عراق در دوران جنگ تحمیلی بررسی شده است. در همین ارتباط علاوه بر گالری و کتابهای مرتبط، نشست هایی نیز برپا می شود و در نشست های آتی حول این موضوع دکتر حسن عباسی نیز حضور خواهد داشت.

معاون سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج اظهار داشت: در نمایشگاه امسال ما به عنوان مسئول ستاد اجرایی، تسهیلاتی مانند غرفه های رایگان و اسکان برای ناشران شهرستانی و پذیرایی به ناشرها ارائه دادیم که به مشکل برنخورند.

سردار ناظری در پایان خاطرنشان کرد: در اختتامیه که پنجشنبه برگزار خواهدشد، بجز جمع بندی کلی از نمایشگاه برنامه هایی نیز برای معرفی برگزیده ها و برترین ها در نظر گرفته ایم. پرفروش‌ترین کتاب نمایشگاه، غرفه برتر ناشرین دولتی، غرفه برتر ناشرین خصوصی، بهترین غرفه‌دار، بهترین خبرنگار دفاع مقدس در طول سال گذشته، مروجین برتر کتاب دفاع مقدس و برنامه های تلویزیونی برتر در ارتباط با کتاب دفاع مقدس معرفی خواهند شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.