با تلاش ماموران پلیس فتا فارس مردی که از حساب دوستش برداشت غیر مجاز انجام داد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئيس پليس فتا استان فارس از کشف پرونده برداشت غیرمجاز در شیراز خبر داد و گفت: در اين پرونده كه شاكی آن مردی 42 ساله شیرازی است پس از ارائه مرجوعه قضایی مدعی شد، از حسابش مبالغ 91 میلیون ریال در قالب خريد كارت شارژ و پرداخت قبوض كسر شده است.
سرهنگ سيدموسي حسينی اظهار كرد: شاکی در گفته های خود اذعان می كند هیچ فردی از اطلاعات حسابش مطلع نبوده و در واقع رمز اینترنتی برای حسابش تعریف نکرده است.
وی بيان كرد: پس از تشکیل پرونده كارشناسان پليس فتا استان فارس رسيدگی به موضوع را در دستور كار خود قرار داده و با اقدامات فنی و تخصصی خود موقعيت و مشخصات متهم را شناسايی و با دستور قضايی وی را احضار و مورد بازجويی قرار دادند.
رئيس پليس فتا استان فارس افزود: متهم دوست صمیمی و همکار شاکی است که نحوه دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شاکی را این گونه بیان می کند كه چندی پیش با همکارم به یک سفر کوتاه کاری به مقصد آبادان رفتیم، همکارم بسیار محتاط و محافظه کار است و با وجودی که چندین سال است رابطه نزدیک با وی دارم هیچ گاه ندیدم در حفظ و نگهداری اطلاعات حساب بانکی اش از جمله عابرکارت و رمز آن کوتاهی و غفلت کند.
سرهنگ حسينی ادامه داد: اين فرد در این سفر یک فرصت مناسب توانسته بدون این که شاکی مطلع شود کارت اعتباری وی به همراه رمز آن را به دست آورد و دور از چشم دوستش (شاکی) رمز اینترنتی حسابش را فعال و کارت را مجدد سر جایش قرار دهد و پس از بازگشت به شیراز اقدام به خرید اینترنتی تعداد زیادی کارت شارژ تلفن همراه و چند خرید اینترنتی از حساب شاکی كرده است.
وی از شهروندان درخواست كرد: از اطلاعات حساب بانکیشان به خوبی محافظت کنند چرا که کارت های اعتباری به منزله پول نقد است، افراد می بایست با تغییر دادن رمز کارت خود به صورت دوره ای و استفاده از رمزی که به راحتی قابل حدس زدن نباشد (تاریخ تولد،شماره شناسنامه،اعداد ترتیبی پشت سرهم نباشد)  از کارت بانکی خود محافظت كنند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.