با تلاش ماموران پلیس فتا فارس فردی که از طریق فضای مجازی اقدام به فروش اجناس ممنوعه و غیرمجاز می نمود شناسایی شد.

فروشگاه های اینترنتی غیرمجاز مکان سوء استفاده از کاربران فضای مجازیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ حسینی رئيس پليس فتا استان فارس گفت: کارشناسان پلیس فتا استان فارس در رصد و گشت زنی های خود در فضای مجازی به یک فرشگاه مجازی مشکوک می شوند که با بررسی های تکمیلی مشخص می شود این فروشگاه مجازی در گوشه ای از سایت خود اقدام به تبلیغ و فروش اجناس ممنوعه به صورت نامحسوس و نیمه پنهان می كند.
حسینی افزود: با قرار گرفتن پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا، کارشناسان اقدامات خود را جهت شناسایی مدیر فروشگاه آغاز كردند که در ادامه موفق به شناسایی متهم شدند.
وي با اشاره به اینکه شهروندان قبل از خرید از سایت های اینترنتی ابتدا می بایست به معتبر بودن فروشگاه اطمینان پیدا کنند، ادامه داد: تمامی فروشگاه های اینترنی که قصد فعالیت اقتصادی در این حوزه را دارند می بایست از نماد اعتماد الکترونیک برخوردار باشند.
رئيس پليس فتا استان فارس افزود: کاربران با کلیک کردن بر روی این نماد که گوشه ای از فروشگاه اینترنتی مجاز و معتبر ممهور شده است می توانند به اطلاعاتی از قبیل مشخصات مدیر سایت، آدرس، ایمیل، تلفن، فکس، تاریخ و مهلت اعتبار فروشگاه دسترسی یابند.
سرهنگ حسینی با اشاره به این که فروشگاه های که اقدام به ارائه اجناس ممنوعه می نمایند امکان کلاهبرداری به مراتب بیشتر است، تصریح کرد: شهروندان از این مراکز خرید اینترنتی خرید نکنند و در صورت مواجه شدن با این فروشگاه ها می توانند گزارشات خود را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir ارسال كنند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.