تامين آب بخش صنعت به عنوان يك اولويت توسط مديريت ارشد استان دنبال می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري گفت: تامين آب بخش صنعت به عنوان يك اولويت توسط مديريت ارشد استان دنبال مي شود.
 رضا رحيمي صبح امروز در سومين نشست كارگروه تخصصي امور اقتصادي در سال 95 كه در استانداري كرمانشاه تشكيل شد با تاكيد بر لزوم افزايش بهره وري در حوزه آب اظهار كرد: در كشورهاي توسعه يافته دنيا امروز ميزان بهره وري از آب بسيار بالاست و با ميزان كمي آب، حجم بالايي از محصول را توليد مي كنند و با قيمت هاي مناسب در بازار جهاني عرضه مي كنند.
معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري با اشاره به اين موضوع كه در كشور ما نيز بايد به اين سو گام برداشت در ادامه اظهار داشت: امروزه كاشتن محصولاتي مانند هندوانه كه علاوه بر مصرف آب زياد فاقد صرفه اقتصادي هم هست، ديگر عقلاني نبوده و بايد كشت بي رويه اينگونه محصولات را محدود كرد.
اين مدير ارشد اقتصادي در بخشي از سخنانش به وضعيت نامناسب رودخانه هاي شهري در استان اشاره كرد و گفت: برخي از رودخانه هاي مانند قره سو، آبشوران و رودخانه ارمني اسلام آباد به دليل ريخته شدن حجم زيادي از فاضلاب در آن ها، علاوه بر به خطر انداختن سلامت مردم از بوي بسيار بدي نيز برخوردارند كه بايد هر چه زودتر ساماندهي شوند.
وي ادامه داد: در مورد ساماندهي آبشوران هنوز كار چنداني صورت نگرفته است و اين پروژه تنها 30 درصد پيشرفت فيزيكي داشته ست.
 رحيمي همچنين برقي كردن چاه ها را يكي ديگر از اولويت هاي حوزه آب برشمرد و گفت: در استان كرمانشاه تاكنون بيش از 3500 چاه برقي شده اند كه بايد بقيه نيز خيلي سريع تعيين تكليف شوند.
معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري افزود: برنامه توسعه حوزه آب بايد به شكلي طرح ريزي شود كه تمامي چاه هاي مجاز استان تا پايان برنامه ششم توسعه به ابزارهاي اندازه گيري هوشمند مجهز شوند تا شاهد بهره وري بيشتر در زمينه استفاده از منابع آبي زيرزميني باشيم.
آبخيزداري را  تبديل به يك نهضت كنيم.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.