طبیعت با نگاهی هایپررئالیستی با آثار حسن هادی پور بروجنی به نمایش درآمده است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهنوش فروتن مدیر گالری شکوه که همواره با آثاری از هنرمندان بنام به استقبال هنر رفته  و می‌رود، این هفته در مجموعه خود میزبان آثاری در قالب نقاشی شده است.

وی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایشگاه گفت: حسین هادی‌پور بروجنی، هنرمندی است که با آثارش این نمایشگاه را تشکیل داده، نمایشگاهی که متشکل از 20 است.

وی افزود: در این مجموعه 5 اثر با مدادرنگی، 5 اثر با رنگ روغن و مابقی با آبرنگ کار شده اند که تمام آن‌ها طبیعت را به صورت کاملا حقیقی و هایپر‌رئال به تصویر کشیده‌اند.

بروجنی نیز در متن معرفی این نمایشگاه نوشته است:

در عصر حاکمیت مصنوعات و گردن‌کشی مخلوقات انسان، هیجانات بی‌سمت و سو و مرگ صبوری بشر، عصر حاکمیت خطوط مغرور و عمودی بر فراز ذهنیت انسان، عصر شعارهای زیبا و فلسفه‌بافی‌ها و طرح تئوری‌های غیر‌کاربردی، عصر عربده‌کشی ماشین‌ها بر ملاج آدمی‌زاد،  عصر هیپنوتیزم چشم‌ها بر صفحه تلفن‌های همراه و در عصر قهر دراز‌مدت انسان از خورشید و ماه ...

چه به جاست، با اندکی تامل، به یاد بیاوریم، کمی آن سو تر، فرم‌های رقصان و سکوت سرشار از گلایه طبیعت، جلوه‌های مست و مسخ کننده‌‌ی هستی، سال‌هاست که انسان را به همنشینی خود فرا می‌خواند و به صبر و آرامش و دمی نشستن و نگاه بی‌واسطه می‌طلبد و در سکوت موسیقیایی خود فریاد بر می‌آورد که ای انسان، منم، بیا و ببین ، نفس بکش و به هوش باش که بخش عظیمی از زندگی تو در آغوش من است.

با چنین باوری  و دور از هیجانات و پیچیدگی‌های عصر نوگرایی و خلاقیت، که خود بخش جدایی ناپذیر ساحت شکوهمند هنر است؛ نقاش واقعگرا، بدون به رخ کشیدن مصنوعات مدرن در برابر هجوم رنگ‌ها،  فرم‌ها و جلو ه‌ها، کرنش کرده؛  با ابزارِ باور و اعتقاد،  به موازات صبوری طبیعت، باز می‌آفریند.

گفتنی است؛ نمایشگاه مذکور تا 13 مهر برقرار و پذیرای هنردوستان است.




انتهای پیام/

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار