مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 20 هزار تن ذرت تولیدی کشاورزان استان با قیمت تضمینی خریداری می‌شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد گفت:بیش از 20 هزار تن ذرت تولیدی کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد با قیمت تضمینی خریداری می‌شود.

علی لاهوتی درنشست مسئولان جهاد کشاورزی استان با مجتبی گودرزی مدیر پذیرش مشتریان بورس کالا، برمک هوشیار مدیر اطلاعات و فناوری بورس کالای ایران و مصطفی عربی مسئول طرح ذرت وزارت جهاد کشاورزی افزود:بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از نخستین تجربه در سال قبل، امسال نیز آماده می‌شود تا 20 هزار تن ذرت تولیدی استان را با قیمت تضمینی خریداری کند.

لاهوتی از جایگزینی قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی خبر داد و افزود: در سال گذشته 14 هزار تن ذرت تولیدی کشاورزان استان خریداری شد.

وی با بیان اینکه امسال نیز عزم این شرکت برای خرید محصول ذرت کشاورزان جزم است، ادامه داد: در فضای انباری مشکل جدی داریم که نیازمند همکاری سازمان جهاد کشاورزی برای رفع این مشکل هستیم.

لاهوتی ظرفیت فعلی انبارهای این شرکت را کمتر از چهار هزار تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود، امسال حدود 20 هزار تن ذرت در کهگیلویه و بویراحمد تولید شود که اگر بخواهیم عمده آن را خریداری کنیم، حداقل به فضای انباری 6 هزار تنی نیاز داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، سیاست قیمت تضمینی محصولات را شیوه کشورهای پیشرفته جهان دانست و گفت: این شیوه به علت علمی بودن و حساسیت بالای آن نیازمند برنامه‌ریزی و حرکت همگام با کشاورز از مزرعه تا فروش است.

جعفر گوهرگانی افزود: همه فضای انباری لازم به ذخیره محصول ذرت اختصاص می‌یابد تا در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.

ابوالحسن صداقت‌کیش قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: امروز حاصل دسترنج کشاورزان و تلاش همکاران بخش کشاورزی در محصول ذرت به ثمر می‌نشیند و بنابراین هیچ کوتاهی و سهل‌انگاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی افزود: لازم است از هم‌اکنون در سطح ملی پیگیر پرداخت مابه‌التفاوت قیمت فروش این محصول در بورس باشیم.

صداقت‌کیش ادامه داد: از آنجا که کشاورزان بلافاصله به کشت گندم و جو مشغول می‌شوند، می‌بایست نقدینگی لازم را داشته باشند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.