معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت میلیارد ریال اعتبار امسال به اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (سی. بی. آر) این استان اختصاص یافت.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید آیت افشار مهر گفت: از این میزان اعتبار تاکنون بیش از سه میلیارد ریال جذب شده است.

وی بیان کرد: یکهزارو 700 روستای این استان هم اکنون زیرپوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه موسوم به 'سی.بی.آر' قرارگرفته اند.

افشار مهر اظهار داشت: 11 هزار معلول در این استان با اجرای طرح سی. بی. آر (توانبخشی مبتنی بر جامعه) شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: این تعداد معلول در سطح سکونتگاه های غیررسمی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد و روستاهای این استان صورت گرفته است.

افشارمهر افزود: در این زمینه به معلولان شناسایی شده خدماتی همچون آموزش در خانواده و خارج از خانواده، مناسب سازی منازل، اشتغال زایی، تأمین وسایل کمک توانبخشی و مصرفی پزشکی، هزینه کمک ازدواج، تأمین معاش و سرمایه کار و حمایت های اجتماعی و اقتصادی ارائه خواهد شد.

وی ابراز کرد: طرح سی. بی. آر (توانبخشی مبتنی بر جامعه) در شهرهای کوچک کهگیلویه و بویراحمد در سالجاری اجرا خواهد شد.

افشارمهر نرخ معلولیت در کهگیلویه بویراحمد را سه درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از 18 هزار معلول در این استان شناسایی شده است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت معلول مستمری بگیر این استان بیش از پنج هزار نفر هستند.

یکهزار و 606 معلول روانی، یکهزار و 445 ناشنوا، یکهزار و 659 معلول نابینا، چهار هزار و 416 معلول ذهنی، شش هزار و 47 معلول جسمی حرکتی و 867 سالمند در این استان وجود دارد.

استان کهگیلویه وبویراحمد با جمعیتی حدود 700 هزار نفر دارای هشت شهرستان، 17 شهر و حدود یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.