سمنان؛

مزاحمت های تلفنی مهمترین چالش آتش نشانی

مدیرعامل آتش نشانی سمنان گفت: بزرگترین چالش سازمان، مزاحمت های تلفنی است که توان عملیاتی را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مدیرعامل آتش نشانی و خدمات شهرداری سمنان افزود: در سال ۱۳۵۷ واحد آتش نشانی شهرداری سمنان با فعالیت یک ایستگاه آتش نشانی راه اندازی شد و در سال 1384 اساسنامه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان تصویب گردید.

سعیداسماعیل پور در خصوص  تعداد ایستگاه های آتش نشانی شهر سمنان و تعداد نیروهای هرکدام گفت: در حال حاضر 5 ایستگاه فعال داریم. 4 ایستگاه در داخل شهر و یک ایستگاه در مجموعه شهرک صنعتی مستقر است و تعداد 85نفر پرسنل آتش نشان داریم که 85درصد از میانگین سنی را جوانان تشکیل می دهند که یکی از افتخارات شهرستان سمنان است.

وی بیان داشت: ما در مجموعه مسکن مهر در حدود 13هزار واحد آپارتمانی داریم و در این راستا از برنامه های آتش نشانی شهرستان ایجاد یک ایستگاه در مسکن مهر است که اقدامات اولیه نیز با شهردار محترم سمنان و اعضای شورای شهر جهت واگذاری زمین و اعتبار برای ساخت و ساز این مجموعه صورت گرفته است.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات شهرداری سمنان بیان داشت: در شهر چند فوریت داریم، از آن جمله می توان سازمان آتش نشانی، اورژانس، پلیس ۱۱۰ و هلال احمر را نام برد.

وی بیان داشت: همکاری با اداره آموزش و پرورش در خصوص آموزش دانش آموزان ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و همچنین مهدهای کودک در اولویت کاری ما قرار دارد؛ زیرا معتقدیم فرهنگ سازی پایه از مهدهای کودک و مدارس شروع می شود و با آموزش و آشنایی کودکانمان با خطرات و مقابله با آنها گامی بلند درجلوگیری از حوادث برداشته ایم.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات شهرداری سمنان افزود: از مهرماه سال قبل تا کنون بالای بیش از16هزارنفر دانش آموز و شهروند اموزش داده ایم؛ اما تنها این دستگاه نمی تواند این آگاهی و این اطلاع رسانی را داشته باشد و مشارکت دیگر ارگان ها و نهاد نیز لازم است.

وی افزود: در سال گذشته نرم افزاری را در سیستم سامانه آتش نشانی نصب شده است که اگر شهروندی با تلفن ثابت به سامانه 125 تماس بگیرد آدرس پستی آن به صورت کامل نمایش داده می شود که با نصب این نرم افزار توانستیم بیش از 40ثانیه از زمان رسیدن تیم های عملیاتی سازمان را تا محل حادثه کاهش دهیم که میانگین زمانی در شهرستان سمنان به مدت سه دقیقه بیست و سه ثانیه است و نرم استاندارد آن سه تا 5دقیقه است.

اسماعیل پور بیان کرد: یک درخواست مهم از مردم شهرمان دارم، با توجه به محدودیت تجهیزات و امکانات، بزرگترین چالش سازمان، مزاحمت های تلفنی می باشد که توان عملیاتی سازمان را کاهش می دهد و  با آموزش به فرزندانمان و شناخت جایگاه و نوع خدماتی که آتش نشانان به همشهریان ارائه می دهند شاهد کاهش مزاحمت ها باشیم.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.