استاندار خوزستان روستا ایستایی و توسعه و نوسازی روستاها عامل کاهش مهاجرت به شهرها دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان بیان داشت:  تمام اقدامات صورت گرفته برنامه‌ریزی‌هایی است که روستاها ایستایی باشند و از مهاجرت ساکنان این مناطق جلوگیری شود تا این مهاجرت به سمت شهرها منجر به حاشیه‌نشینی نشود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: عمران، بهسازی روستاها و فراهم کردن یک محیط خوب در این مناطق برای گردشگری صورت گرفته است.

شریعتی افزود: از طرف دیگر با کارهایی که بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام داده، مواجه بوده‌ایم که کار تکمیل، احداث و مقاوم‌سازی منازل روستایی را انجام داده است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: تمام اقدامات صورت گرفته برنامه‌ریزی‌هایی است که روستاها ایستایی باشند و از مهاجرت ساکنان این مناطق جلوگیری شود، تا این مهاجرت به سمت شهرها منجر به حاشیه‌نشینی نشود.

شریعتی با مناسب خواندن این اقدامات افزود: ما در این زمینه از تمام کسانی که تلاش و اقدام داشته‌اند، تشکر می‌کنیم، طرح‌های دیگری نیز در مدارس بود که بنیاد برکت فعالیت‌های خوبی در سطح استان داشته است.

وی گفت: مرحله بعدی این اقدامات یک توافق‌نامه بود که بین بنیاد مسکن و استانداری خوزستان منعقد شد تا بهینه‌سازی و بهبود شرایط زندگی در روستاهای بالای 200 خانوار داشته باشد.

شریعتی در پایان عنوان کرد: تمام اقدامات صورت گرفته بر این است تا روستاهای ما به مهاجرپذیری تبدیل شده و روند مهاجرت‌ها از این مناطق کم شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار