رئيس پليس فتا کرمان گفت : دفاتر خدمات اينترنت موظف ند اطلاعات هويتي کاربران را با دريافت مدارک شناسايي معتبر ثبت و از ارائه خدمات به مراجعاني که مدارک شناسايي ارائه نمي‌کنند، بپرهيزند.

ارائه خدمات در نت سراها فقط با ارائه كارت ملي مجاز استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ كامبيز اسماعيلي افزود : دفاتر خدمات اينترنت موظفند علاوه بر اطلاعات هويتي کاربران، ساير اطلاعات کاربري شامل روز و ساعت استفاده، آي پي اختصاص يافته و فايل صفحات رؤيت شده را ثبت و حداقل تا 6 ماه نگهداري كنند.

وي خاطر نشان کرد :نصب دوربين مداربسته داخلي با قابليت ضبط تمام وقت، نگهداري تصاوير و امکان بازبيني تا 6 ماه درنت‌سراها الزامي است.

اسماعيلي تاکيد کرد:همه کافي نت‌ها بايد از ضوابط و مقررات مربوطه پيروي کنند و چنان چه دفاتر عرضه خدمات اينترنت قوانين را رعايت نکنند مرتکب تخلف شده‌اند و طبق قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

وي گفت: دريافت مشخصات هويتي، آدرس کاربر، ساعت شروع و خاتمه کار کاربر و آي پي تخصيصي را در دفتر روزانه و ثبت در صورت حساب کاربر ضروري است.

اسماعيلي افزود: کاهش مخاطرات و آسيب ‌ها و حمايت از فعاليت قانوني مديران و صاحبان کسب و کار از مزيت‌هاي عمل به ضوابط مشخص شده در حوزه نت سراها است.

رئيس پليس فتا استان در پايان گفت: مديران دفاتر خدمات اينترنت موظفند از نرم افزارهاي امنيتي معتبر مانند آنتي ويروس‌ها و نرم افزارهاي امنيت اينترنت استفاده كنند و نرم ‌افزارها را به روز كنند.
انتهای پیام/ ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.