مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه شهرک تخصصی نفت در منطقه ویژه اقتصادی شهرضا راه‌اندازی می‌شود، گفت: باید شهرک صنعتی پاتله به شهرک خصوصی تبدیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد جواد بگی در حاشیه جلسه بررسی مشکلات حوزه صنعت و شهرک‌های صنعتی شهرستان و واحدهای صنعتی این شهرستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به برگزاری تورهای صنعتی و نمایشگاهی اظهار داشت: تورهای صنعتی به منظور آشنا کردن مدیران و کارشناسان واحدهای صنعتی کوچک، مشاوران صنعتی و شرکت های خدمات علمی، فنی، آزمایشگاهی با واحدهای صنعتی موفق داخلی و خارجی به منظور تبادل تجربیات، آشنایی با عوامل موفقیت و بهره‌وری واحدها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری تورهای صنعتی و نمایشگاهی ایجاد تعامل، شناخت، هم‌افزایی و بهره‌برداری بهتر از بازارهای هدف است، تصریح کرد: در این بازدیدها که بنا بر ضرورت در داخل کشور یا خارج آن انجام می‌شود صنعتگران و صاحبان صنایع می‌توانند با آخرین فناوری تکنولوژیکی ساخت ماشین آلات، آخرین محصول فناوری و حوزه‌های جنبی نظیر صادرات یا واردات مواد اولیه آشنا شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با اشاره به تشکیل شورای فن بازار منطقه‌ای اصفهان بیان کرد: از سال 92 فن بازار منطقه‌ای در استان ایجاد شده و امسال شورای فن بازار منطقه‌ای را تشکیل می‌دهیم.

وی با اشاره به ارائه اطلاعات درباره تولید، مشاوره سرمایه‌گذاری به شرکت‌ها و کارخانجات در فن بازار افزود: کلینیک کارآفرینی و اشتغال یکی از حلقه‌های تکمیل کننده چرخه فناوری در کشور است که باید در کنار نهادهای موجود و هماهنگ با آنها در چارچوب سیاست‌های مصوب فعالیت کند.

بگی بیان کرد: کلینیک‌های کسب و کار قادر هستند خدمات مشاوره‌ای در زمینه حقوقی، اجرایی- عملیاتی، بازاریابی و فروش، مالی و سرمایه‌گذاری، اطلاع رسانی، تهیه منابع سرمایه‌گذاری،‌ خدمات و آموزش کسب و کار، تدوین طرح‌های اشتغال و کارآفرینی جامع و فراگیر در حوزه جغرافیایی شرکت و هر خدمت دیگری که در ارتباط با کسب و کار و کارآفرینی قابل تعریف بوده را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های بازارهای فروش و خطوط تولید را افزایش دهیم، گفت: تشکل خانه معدن و صنعت شهرضا به ثبت رسیده که یک تشکل قانونمند است و باید از ظرفیت آن در شهرستان استفاده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با بیان اینکه خانه صنعت و معدن باید به عنوان مرکز توسعه در شهرستان معرفی شود، گفت: در صورتی که در شهرستان شهرضا بخش خصوصی بتواند مرکز خدمات کسب و کار را ایجاد کند در شهرک صنعتی رازی شهرضا زمین مورد نیاز آن را واگذار می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر 92 درصد از واحدهای صنعتی شهرستان کاشان و آران و بیدگل فعال است و در شهرضا 40 درصد صنعت آن تعطیل است.

بگی با بیان اینکه شهرک صنعتی رازی شهرضا از نظر مرتبه محیط زیستی در مرتبه نخست قرار دارد، گفت: شهرک صنعتی رازی شهرضا بزرگترین تصفیه‌خانه صنعتی را در استان اصفهان دارد و در بهمن ماه 95 فاز دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی رازی شهرضا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهارداشت: اگر واحد صنعتی آلاینده است باید به جای جریمه کردن، او را راهنمایی کرد که در راستای برطرف کردن آلایندگی کارخانه اقدام کرده و این جریمه را صرف رفع آلایندگی کارخانه کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با بیان اینکه باید قوانین و مقررات در دوره رکود با رونق تفاوت پیدا کند، تصریح کرد: انواع قوانین در دوره رونق و رکود یکسان است درحالی که قوانین در دوره رکود باید تسهیل شود.

وی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات را با نرخ تورم نامتناسب است، افزود: متأسفانه برخی از واحدهای صنعتی برای تأمین یک قطعه و یا مواد اولیه از گردونه تولید خارج می‌شوند که در این زمینه نیاز به حمایت بیشتر برای جلوگیری از تعطیلی این واحدها و به خطر افتادن اشتغال آنها داریم.

بگی با بیان اینکه برجام وضعیت صنعت را نسبت به گذشته بهتر کرده است، بیان کرد: با امضای برجام امید در جامعه شکل گرفته و روند سیاسی کشور به سمت ثبات و ورود سرمایه‌گذار خارجی سوق پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهرک تخصصی نفت در منطقه ویژه اقتصادی شهرضا راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: باید شهرک صنعتی پاتله به شهرک خصوصی تبدیل شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار