نخستين شهرک فراوری عناصر راهبردی و توسعه شهرک‌های فناوری در استان اصفهان احداث شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛از اصفهان ، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت:در مورد وضعیت بحران و ركود واحدهای صنعتی در شهرک‌ها باید تعاریف شفاف و روشنی از بحران و ركود ارائه شود.

محمدجواد بگی افزود: 10 درصد واحدهای صنعتی در اصفهان تعطیل شده‌اند و 25 تا 30 درصد نیمه فعال یا به صورت فصلی هستند و تولید بقیه واحدها نیز ادامه دارد .

وی تصریح کرد : از 76 مصوبه ایجاد شده شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان،68 شهرک و ناحیه عملیاتی شده است که فقط نیمی از این تعداد فعال هستند.
بگی گفت: ما درباره اتقال صنایع آلاینده در اصفهان اعلام آمادگی کرده‌ایم كه در شهرک‌های صنعتی زمینی به این صنایع واگذار کنیم اما به دلیل مشكل تأمین مالی تاكنون استقبال خوبی نشده است.

وی در ادامه افزود : اصفهان با 600 واحد فعال در كل شهرک‌های صنعتی ، 9600 واحد صنعتی، 700 معدن فعال، 76 مصوبه شهرك و صنایع صنعتی و 150 هزار واحد صنفی نشان از اقتصادی نخستین استان اقتصادی كشور در حوزه صنعت است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: با توجه به شاخص‌های اقتصادی در اصفهان باید به سمت صنایع دانش بنیان رفت و گام نخست ما در این زمینه ایجاد زنجیره ارزش افزوده برای تولیدات صنعتی است.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.