با حضور یادگاران 8 سال دفاع مقدس کتاب رهایی درهور شهرستان تفت به نقد کشیده شد.

 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛جلسه نقد و روایتگری کتاب "رهایی در هورنوشته محمدهادی شمس الدینی، نویسنده جوان یزدی  با حضور نویسنده اثر، جمعی از ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در تفت برگزار شد.

 این جلسه با حضور سردار محمدمهدی فرهنگ‌دوست، مسؤول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج سپاه الغدیر و از یادگاران 8 سال دفاع مقدس، ناصر دهقانی، معاون فرماندار تفت، سرگرد علی شیبانی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تفت برگزار شد.
 
سردار فرهنگ دوست در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای 8 سال جنگ تحمیلی گفت: برگزاری چنین جلساتی نه تنها باعث آشنا شدن نسل امروز که جنگ را با چشم خود ندیده‌اند، با وقایع و اتفاقات این 8 سال از تاریخ کشور می‌شود، بلکه نویسندگان را به بررسی و پژوهش در زمینه شهدای همیشه زنده این دوران طلایی و مقدس ترغیب می کند.

مسؤول مرکز حفظ آثارو نشرارزش‌های دفاع مقدس و بسیج سپاه الغدیر افزود: شهدای جنگ ما بسیار ناشناخته و مظلوم هستند و در واقع خود شهدا خواستند که اینگونه گمنام باقی بمانند
وی تصریح کرد: سردار شهید ابراهیم جعفرزاده که کتاب"رهایی در هور" به بیان خاطرات این شهید می‌پردازد، یکی از گمنام‌ترین شهدای دوران دفاع مقدس است که به لطف این کتاب و تلاش نویسنده، نام این شهید بزرگ بیش از پیش در دفتر سرخ فرماندهان و رزمندگان شهید تیپ پیروز الغدیر خواهد درخشید.
 
هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حضور رزمندگان و یادگاران 8 سال دفاع مقدس، گفت: بعد از جنگ رسالت‌ها سنگین‌تر شده است و باید آنچه شهدا با ریختن خون خود سعی در حفظ و نگهداری آن داشته‌اند، به شایستگی به نسل‌های بعدی انتقال یابد و در این زمینه نویسندگان با قلم خود بار سنگینی را به دوش می‌کشند.

وی افزود: یکی از راه‌هایی که می‌توان گذشته را به حال پیوند زد، کتاب و مطالعه است. تمامی نهادها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه انجام دهند و کتابخانه‌های عمومی نیز با معرفی کتب دفاع مقدس و برگزاری متنوع فرهنگی در این راستا، سعی بر انجام هرچه بهتر رسالت خود در حوزه ادبیات دفاع مقدس دارد.
 
نویسنده این کتاب گفت: نوشتن از شهید بسیار لذت‌بخش و البته دشوار است و باید تمامی زوایای پیدا و پنهان زندگی شهید را با کمک خانواده، دوستان و همرزمان وی گردآوری کرد و البته با ساماندهی این مطالب، تنها گوشه‌ای از شخصیت و منش والای شهیدان بیان می‌شود.

در ادامه، حاضران دیدگاه‌ها و نقدهای خود در مورد کتاب را بیان کردند و نویسنده اثر نیز توضیحاتی در خصوص برخی نقدها و نقطه‌نظرات ارائه کرد.

 کتاب رهایی در هور روایتی از زندگی شهید حاج ابراهیم جعفرزاده، فرمانده تیپ 18 الغدیر یزد است که انتشارات خط‌شکنان یزد آن را در 336 صفحه به چاپ رسانده است.

جلسه نقد و روایت‌گری این کتاب به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد برگزار شد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار