شهرکرد؛

افزایش 15 درصدی کشفیات کالای قاچاق

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از افزایش 15 درصدی کشفیات کالای قاچاق در 6 ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سردار غلامعباس غلامزاده به مناسبت هفته نیروی انتظامی، با بیان اینکه در «سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، جلوگيری از قاچاق کالا در اولويت برنامه های نیروی انتظامی است گفت: از ابتدای امسال 201 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در چهارمحال و بختیاری کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در 6 ماهه نخست امسال همچنین 187 پرونده در زمینه جرایم رایانه ای در استان تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد افزایش دارد.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیشتر این پرونده ها مربوط به جرایم کلاهبرداری و سوء استفاده اینترنتی بوده است.

غلامزاده با اشاره به کاهش 5 درصدی سرقت و افزایش 9 درصدی کشفیات سرقت در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، از کاهش 63 درصدی سرقت به عنف و کاهش 11 درصدی سرقت های مهم خبر داد و اظهار داشت:  18 باند سرقت احشام، وسایل داخل خودرو، منازل و مغازه هم در این مدت دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال 10 باند تهیه، توزیع و قاچاق مواد مخدر نیز در استان متلاشی گردید افزود: طی این مدت 920 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش داشت.

غلامزاده گفت: در 6 ماه نخست امسال وقوع تصادفات شهری و برون شهری در استان هم 10 درصد کاهش، آمار تصادفات فوتی 18 درصد افزایش و آمار مصدومان حوادث 20 درصد کاهش پیدا کرد.

وی یادآور شد: کاهش 10 درصدی نزاع های دسته جمعی و فردی از دیگر فعالیت های نیروی انتظامی استان از ابتدای امسال بوده است.

به گفته غلامزاده؛ با توجه به ارائه مشاوره در كلانتری و مركز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، بيش از 75 درصد از پرونده های اختلافات خانوادگی در چهارمحال و بختیاری طی این مدت هم منجر به صلح و سازش گردید.

9 تا 15 مهرماه به عنوان «هفته نیروی انتظامی» نامگذاری شده است.

برنامه های هفته ناجا امسال با شعار «همه با هم برای امنیت و آسایش» اجرا می شود.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار