معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای ایجاد منطقه ویژه گردشگری در این استان اعلام آمادگی کرده است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ پژمان نیک اقبالی در نشست کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه گردشگری در این استان در گذشته به میراث فرهنگی کشور داده شده بود که به تازگی مورد موافقت قرار گرفته است.

وی گفت: اقدام های اولیه در زمینه ایجاد منطقه ویژه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد به زودی آغاز می شود.

وی ادامه داد: پس از بهره برداری از منطقه ویژه گردشگری استان زمینه رونق هر چه بیشتر این صنعت فراهم خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: گردشگری و آب 2 عامل مهم توسعه استان در طرح آمایش سرزمین لحاظ شده که آب به عنوان اولویت نخست و گردشگری نیز اولویت دوم مطرح است.

نیک اقبالی بیان کرد: قابلیت های مهم آب و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مکمل یکدیگرند و هر 2 نیز در توسعه این استان موثر خواهند بود که باید توجه ویژه ای به آنها شود.

وی ابراز داشتَ: زیرساخت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در حال فراهم شدن است و تاکنون نیز تلاش ها و اقدام های ارزنده ای در این راستا انجام شده هر چند که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروزه یکی از آسان ترین، ارزان ترین و سریعترین روش ها برای درآمدزایی، ایجاد اشتغال و کمک به توسعه اقتصادی توجه به صنعت گردشگری و تلاش برای رونق روزافزون آن است.

نیک اقبالی با اشاره به وجود ظرفیت های متعدد گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: باید با استفاده بهینه تر از این قابلیت ها در راستای توسعه اقتصادی استان و پیوند هر چه بیشتر صنعت گردشگری با اقتصاد و فرهنگ گام های بلندتری برداشت.

وی افزود: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نباید در زمینه رونق صنعت گردشگری استان به صورت جزیره ای عمل کنند بلکه باید در این راستا اهداف فراسازمانی مدنظر آنان باشد.

نیک اقبالی بیان کرد: برخی نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد از قبیل حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و آب منطقه ای ارتباط تنگاتنگی با بحث گردشگری دارند که انتظار می رود تعامل و همکاری بیشتری با اداره کل میراث فرهنگی استان داشته باشند.

وی عنوان کرد: جشنواره هایی شامل جشنواره برفی، انگور، تابستانی و ورزش های هوایی در تقویم گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گنجانده شده و به طور مستمر باید برگزار شوند.

هشت نفر از فعالان و حامیان صنعت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد شامل صاحبان اردوگاه های رفاهی و تفریحی، مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی، دهیاران و مدیران هتل ها و مراکز اقامتی استان بمناسبت هفته گردشگری در این نشست با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد نجلیل قرار گرفتند.

پنجم تا 11 مهر سالجاری به نام هفته گردشگری نامگذاری شده است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.