استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آسیب های اجتماعی در این استان آن چنان زیاد نیست و نباید با بحرانی نشان دادن وضعیت آنها ذهن مردم را مغشوش کرد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید موسی خادمی در نشست ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: باید برای کاهش مسائل و مشکلات ناشی از انواع آسیب های اجتماعی ازجمله اعتیاد، طلاق، خودکشی و حاشیه نشینی در استان برنامه ریزی داشت.

وی با اشاره به اینکه کاهش آسیب های اجتماعی جزو مسائل مهم مطرح شده در کشور است، گفت: نمی توان در یک نشست تمامی آسیب های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد را بررسی کرد بلکه باید در نشست های جداگانه به این آسیب ها در ابعاد مختلف آن پرداخته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آمارهای ارائه شده در مورد آسیب های اجتماعی این استان چندان قابل اتکا نیستند زیرا هر دستگاه اجرایی استان تنها به بخشی از آمارها دسترسی دارد.

خادمی عنوان کرد: باید این آمارها در کمیته ای جمع بندی شود تا ارقام و اطلاعات یکسان و مشابهی به دست آید.

وی ابراز داشت: آمارهای ارائه شده در زمینهٔ آسیب های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گویای تمامی واقعیت ها نیستند و نمی توانند به تنهایی شاخص مطلوبی برای ارزیابی یک عارضه اجتماعی باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارائه آمار و ارقام آسیب های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نه تنها نمی تواند کمکی به این استان کند بلکه سبب کاهش آرامش مردم استان نیز می شود.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: آمار و اطلاعات دقیقی از آسیب های اجتماعی استان وجود ندارد.

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت: هیچ فردی نمی تواند ادعا کند که از آسیب های اجتماعی مصون است زیرا آسیب ها گاهی اوقات به طور ناخواسته وارد خانواده ها می شوند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر بهبود کیفیت زندگی مردم در بخش اقتصادی و اجتماعی تأکید دارد.

میرمحمدی بیان کرد: چنانچه فردی دچار آسیب اقتصادی شود می توان با پرداخت تسهیلات بانکی مشکل وی را حل کرد اما پس از آسیب اجتماعی بازگشت دوباره افراد به جامعه دشوار است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.