دفتر حضرت‌آیت‌الله العظمی محقق کابلی به مناسبت فرارسیدن محرم 1438 پیام تسلیتی را منتشر کرد.

پیام حضرت‌آیت‌الله العظمی محقق کابلی به مناسبت فرارسیدن محرم 1438به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دفتر حضرت‌آیت‌الله العظمی محقق کابلی به مناسبت فرارسیدن محرم  1438 پیام تسلیتی را منتشر کرد.

 متن پیام به شرح زیر است.

قال رسول‌الله (ص) «انَّ لقتل الحسین حَراره فی قلوب المومنین لن تبّرد أبداً» (مستدرک الوسایل ج 10 ص 318)

سلام و درود خدا و رسول الله الاعظم (ص) به ارواج پاک شهدای کربلا خصوصا سرور و سالار شهیدان کربلا آقا اباعبدالله الحسین (ع) که با نثار خونهای پاکشان موجب نجات اسلام و افتخار مسلمانان شدند. ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم توجه به نکات زیر لازم و ضروری است.

1- با توجه به شرایط سیاسی و امنیتی کشور از حکومت انتظار می‌رود مثل سنوات گذاشته در تأمین امنیت عمومی کشور خصوصا عزاداران حسینی کوتاهی نکند.

2- وعاظ و روحانیون محترم از بیان مطالب غیرمستند و اختلاف برانگیز اکیداً خودداری نموده با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی کشور، ابعاد و علل قیام پرشکوه حضرت سیدالشهدا را تبیین نمایند. زیرا در شرایط کنونی کشور محتاج به تحلیل و تشریح درس ها و عبرت های عاشوراست. د رک فرهنگ و معارف عاشورا موجب نجات کشور خواهد شد.

3- وعاظ محترم طبق نیاز مخاطبان به بیان احکام و مکارم اخلاق اسلامی توجه نمایند، مقاتل و نوحه خوانی ها را از روایات سست و غیرمستند پالایش نموده جهت تهیه و استخراج روایات و مطالب متقن توجه مضاعف گردد.

4- امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف قیام حضرت سیدالشهدا (ع) ذکر شده است، روحانیون محترم موظفند معروف ها و منکرات فردی و اجتماعی جامعه را تشخیص داده و بازگو نمایند.

5- دسته جات عزاداری هیئات و عزادارن حسینی باید نمونه و الگو باشند و حسینه ها و محافل عزاداری با نظم و انضباط خاص مدیریت گردد و از هر گونه مزاحمت برای همسایگان و معابر جداً پرهیز نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.