معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه الگوی رسانه‌ای در حال تغییر است، گفت: نباید خیلی مقابل این روند تغییر مقاومت نشان بدهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حسین انتظامی در نشست صمیمی با اهالی رسانه استان کرمانشاه، به روند رو به رشد رسانه‌های اجتماعی اشاره کرد و با بیان اینکه رسانه‌های جمعی در حال جایگزین شدن با رسانه‌های اجتماعی هستند، اظهار کرد: این روند در همه کشورهای جهان در حال روی دادن است.

وی افزود: در این روند تغییر سه دسته از رسانه‌های جمعی فشار کمتری را متحمل می شوند که شامل رسانه‌های بین المللی، رسانه‌های تخصصی و رسانه‌های محلی هستند.

انتظامی گفت: رسانه‌های محلی برای استفاده از این فرصت باید نکاتی را مد نظر داشته باشند، از جمله اینکه خیلی به مسائل کلان ملی نپردازند و بیشتر توان و ظرفیت خود را مصروف پرداختن به مسائل محلی کنند.

انتظامی ادامه داد: به منظور تقویت اقتصاد نشریات محلی، در استانهایی که به اندازه کافی نشریات محلی وجود دارد، 70 درصد آگهی‌های دولتی بین نشریات محلی توزیع می‌شود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد همچنین با بیان اینکه آگهی دولتی باید از طریق ارشاد بین نشریات توزیع شود، گفت: اگر دستگاهی مستقیما به نشریات آگهی بدهد به دیوان محاسبات معرفی خواهد شد، همچنین آن نشریه را نیز از حمایت‌هایمان محروم خواهیم کرد.

انتظامی همچنین در خصوص چاپ آگهی نامه توسط کانونهای تبلیغاتی گفت: برای کمک به اقتصاد نشریات محلی گفته‌ایم چاپ این آگهی نامه‌ها که به شکل نیازمندی‌ها توسط کانونهای تبلیغاتی چاپ می‌شود، با فاصله کمتر از 10 روز ممنوع است.

وی همچنین چاپ ویژه نامه‌های مجزا از سوی نمایندگی نشریات سراسری را ممنوع دانست و گفت: ویژه‌نامه باید همراه نشریات سراسری توزیع شود.

انتظامی بر رعایت دوره انتشار نشریات نیز تاکید کرد و با اعلام اینکه یک روزنامه در طول سال باید حداقل 250 شماره، هفته نامه 50 شماره و ماهنامه 12 شماره چاپ داشته باشد، گفت: چنانچه نشریه ای کمتر از نیمی از این تعداد را در طول سال انتشار داشته باشد، با آن برخورد خواهد شد و لغو پروانه می‌شود.

انتظامی همچنین تعداد نمایندگی نشریات سراسری دارای مجوز استان کرمانشاه را 13 نشریه اعلام کرد و گفت: نمایندگی نشریات سراسری باید حداقل 200 نسخه از نشریات سراسری را توزیع کنند.

وی همچنین از حضور هفت نشریه استان کرمانشاه در نمایشگاه مطبوعات امسال خبر داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.