سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اقدامات واشینگتن علیه دولت سوریه را عاملی برای وقوع خلأ قدرت در این کشور توصیف کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "روسیا الیوم"؛ "ماریا زاخاروف" –سخنگوی وزارت خارجه روسیه- در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: "واشینگتن، ما را از وقوع خلأ قدرت در سوریه برحذر می دارد و در همین حین، با اصرار بر سرنگونی "بشار اسد"، امکان وقوع آن را تشدید می کند."

"ماریا زاخاروف" افزود: "مسکو هیچ نامه ای را از "خلیفه حفتر"، برای تجهیز لیبی به سلاح دریافت نکرده است."

ماریا زاخاروف تأکید کرد که گروه های مسلح در سوریه، از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اظهارات اخیر واشنگتن در مورد تعلیق همکاری خود با مسکو در پرونده سوریه را غیر سازنده و ناسازگار با اصول انسانی توصیف کرد.

وی گفت: "امیدوار بودیم اینگونه اظهارات با توجه به ناسازگاری آن با قواعد دیپلماتیک و اصول انسانی مطرح نشود، ولی متأسفانه این انتظار برآورده نشد."

ماریا زاخاروف با ابراز تعجب از اظهارات "جان کربی" –وزیر خارجه آمریکا- در خصوص هشدار به روسیه مبنی بر سوء استفاده تروریست ها از خلأ قدرت در سوریه و حمله به روسیه، تأکید کرد واشینگتن در حین هشدار به ما در این خصوص، خود بر سرنگونی دولت بشار اسد اصرار می ورزد. "جان کربی" سال ها خود در ارتش خدمت کرده است، ولی با این وجود اینگونه اظهارات زشت را مطرح می کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از واشینگتن خواست چنانچه اطلاعاتی در خصوص طرح های تروریستی در روسیه در اختیار دارد، تمامی این اطلاعات را ارائه دهد.

او تصریح کرد که تماس ها میان نظامیان روس و آمریکا ادامه دارد، ولی این کشور باید براساس آنچه در متن توافق آمده است، مخالفان میانه رو را از تروریست ها جدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار