رضایی کوچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

دولت‌ها بخش خصوصی را رقیب خود می‌دانند/این روند ضربه جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:فضای حاکم بر دولت ها در بحث حمایت از بخش خصوصی و ورود آنها به دایره مدیریت، به گونه ای است که اجازه گسترش و قدرت را به غیر خود نخواهند داد.

دولت‌ها بخش خصوصی را رقیب خود می‌دانند/این روند ضربه جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کندمحمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: بالغ بر 130 هزار میلیارد تومان پروژه های عمرانی در حوزه وزارت راه و شهرسازی وجود دارد که متاسفانه بودجه تخصیص داده شده برای تکمیل پروژه ها در سال جاری، تنها 3 میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: با این میزان بودجه تخصیص داده شده بدیهی است که نمی توان به زمانبندی مورد نظر در تکمیل سازی پروژه ها رسید بنابراین نیمه کاره ماندن پروژه های عمرانی موجب افزایش هزینه ها نیز می شود.

رضایی کوچی بهبود شرایط پروژه های عمرانی را در ورود به بخش های خصوصی دانست و افزود: ما باید از ظرفیت های بخش خصوصی در تکمیل سازی پروژه ها استفاده کنیم اما متاسفانه هیچ گونه حمایتی از سوی دولت ها برای از میان برداشتن گیر و گورهای اداری نمی شود چرا که آنها بخش خصوصی را رقیب خود می دانند.

رئیس کمیسیون عمران ادامه داد: عدم حمایت دولت از بخش خصوصی موجب شد تا وزارت راه و شهرسازی نتواند از اعتباری غیر از بودجه دولتی استفاده کند در حالی که تنها با جذب بخش خصوصی می توان به مشکلات این حوزه پایان داد.

رضایی کوچی گفت: فضای حاکم بر دولت در بحث حمایت از بخش خصوصی و ورود آنها به دایره مدیریت، به گونه ای است که اجازه گسترش و قدرت را به غیر خود نخواهند داد بنابراین ادامه این روند به طور حتم در سال های آینده، ضربه جبران ناپذیری را به حوزه های عمرانی کشور وارد می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار