امام جمعه سمنان گفت: امر به معروف و نهی از منکر هر چه امروز در جامعه پر رنگ تر شود، معضلات اجتماعی کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلی این شهر  گفت: روح ماه محرم و عاشورای حسینی، استکبارستیزی و ذلت ناپذیری است یعنی امام حسین(ع) به شهادت رسیدند، اما زیر بار ظلم نرفتند، و این درس باید در تمام ابعاد نظام اسلامی مورد توجه باشد.
امام جمعه سمنان افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز عاشورایی است و مسوولان نیز باید استکبارستیز باشند و اگر قراردادهای نفتی و غیرنفتی در عرصه بین المللی با روح عاشورا مخالف باشد، مسوولان نباید آن را بپذیرند.
وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه محرم، تصریح کرد: محرم باید سنتی و اسلامی برگزار شود و تلاش شود حرام و خرافات در آن راه نیابد، زیرا اعمال محرم مانند عبادت است.
امام جمعه سمنان افزود: بعضی از افراد اعمال حرام مانند قمه زنی در عزاداری های حسینی را در برخی مناطق کشور رواج می دهند که این اعمال حرام است.
آیت الله شاهچراغی با تاکید بر اشاعه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در ایام محرم در کشور، افزود: فلسفه قیام عاشورا فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود که هر چه امروز در جامعه پر رنگ تر شود، معضلات اجتماعی کاهش می یابد.
وی با اشاره به فرارسیدن هفته ناجا، اظهار داشت: نظم و امنیت کنونی کشور از برکات نیروی انتظامی است و جمهوری اسلامی از نیروی انتظامی مردمی و در خدمت مردم بهره مند است.
امام جمعه سمنان با بیان اینکه داعش دارد شکست می خورد و از بین می رود، افزود: اگر آمریکا و اتحادیه اروپا دست از حمایت داعش بردارد، کار داعش در منطقه به آخر رسیده است.
آیت الله شاهچراغی همچنین مساله سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 را بسیار ضروری و جدی عنوان کرد و افزود: همه مردم باید در این سرشماری شرکت کنند و در پایان ثمره آن را ببینند. 
وی تصریح کرد: سمنان، استانی ممتاز در بسیاری از زمینه ها است و باید در زمینه سرشماری نیز با همت مردم برای حضور و مشارکت بیشتر، در کشور اول باشد.
انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.