کاروان عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عصر امروز در میدان نماز سمنان پرچم سوگواری امام حسین (ع) را به اهتزاز در می‌آورند.

به گزارش خبرنگار گروه استا نهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان گفت :کاروان عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) امروز ساعت 16 از میدان معلم به سمت میدان نماز حرکت کرده و پرچم سوگواری امام حسین (ع) را در این میدان به اهتزاز در می آورند.
امیر هوشنگ باهنر افزود: از آنجا که فلسفه قیام امام حسین اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود این میدان را برای اهتزاز نمادین پرچم عزای حسینی انتخاب کردیم.
وی از اهتزاز بیش از 280 ابرپرچم و پرچم بزرگ در این آیین خبر داد و اظهار داشت : این پرچم ها بر روی پل ها و میادین نصب می شود و در یک حرکت هماهنگ شهر سمنان سیاهپوش خواهد شد.
باهنر با اشاره به ارادات مردم استان به اهل‌بیت عصمت و طهارت و دیرینگی عزاداری‌ها در استان سمنان خاطرنشان کرد: مردم سمنان همواره در آیین‌های مذهبی پیشرو بوده و آیین‌های متفاوت زیادی از عزاداری برای سیدالشهدا (ع)در این استان وجود دارد که سنگ‌زنی، طوق‌گردانی، علم‌گردانی، نخل‌گردانی و...از آن جمله‌اند.
وی بااشاره به فعالیت هیات مذهبی متعدد در مرکز استان تصریح کرد: عزاداری برای سرور و سالار شهیدان با حضور مردم ولایی و هیات مذهبی متعدد سمنان، شور و حال بسیار زیادی به عزاداری در این شهر می‌دهد.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.