با حضور مسئولان کشوری و استانی، هفتمین جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه ی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارزخراسان رضوی در این جلسه که با حضور مدیرکل گشت های مشترک تعزیرات حکومتی کشور همراه بود؛ بر ضرورت کنترل و پایش گردش کالا به ویژه لوازم خانگی در سطح عرضه، با توجه به موقعیت استان به عنوان مقصد قاچاق و حضور میلیونی زوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج ( ع ) تاکید کرد.

محمد ابراهیم افشاری با اشاره به اجرای طرح های مختلف در خصوص جمع آوری کالاهای قاچاق از سطح عرضه که به نوعی برای اشتغال و تولید استان مشکل ایجاد کرده؛ هدف از برگزاری این جلسه را اجرای طرح شناسائی، ساماندهی و مبارزه با قاچاق لوازم خانگی دانست.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی اظهار داشت: این طرح از روز پنجشنبه هشتم مهر ماه با شناسائی واحدهای صنفی عرضه کنندگان لوازم خانگی با همکاری دستگاههای ذیربط و اتحادیه های مربوطه آغاز شده است.

افشاری تاکید کرد: واحدهای صنفی تا اول آبان ماه امسال فرصت دارند نسبت به تعیین تکلیف کالاهای موجود خود اقدام کنند.

وی گفت: در اجرای طرح عملیاتی در قالب گشت های مشترک ابتدا مراکز دپو ، انبار و عمده فروشان لوازم خانگی مد نظر خواهند بود.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی تصریح کرد: افزایش تقاضا جهت تولیدات داخلی و ایجاد رونق اقتصادی، ایجاد زمینه رقابت سالم در بین تولید کننده و وارد کننده قانونی، جمع آوری لوازم خانگی قاچاق در سطح عرضه، کاهش عرضه لوازم خانگی قاچاق از فروشندگان واحدهای صنفی، اجرای قانون و مقررات جاری کشور، حمایت از فروشندگان معتبر و برخورد با کسبه ای که اقدام به عرضه کالاهای بی کیفیت قاچاق می کنند و اجرای ماده سه و چهار قانون حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص خدمات پس از فروش کالاهای سرمایه ای از جمله اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.