٢٠ مهر آخرين فرصت عمل به تعهدات

داورزنى: مسابقات ليگ وسيله اى براى ارتقا واليبال ملى است

رييس فدراسيون واليبال گفت: برگزارى مسابقات ليگ واليبال يك هدف نيست بلكه در واقع يك وسيله است براى ارتقا جايگاه واليبال ملى ايران در سطح جهان.

داورزنى: مسابقات ليگ وسيله اى است براى ارتقا واليبال ملىبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،محمدرضا داورزنى در جلسه قرعه كشى رقابت هاى ليگ برتر واليبال اظهار داشت: امسال در برگزارى مسابقات ليگ به دنبال انسجام و نظم بيشتر هستيم و بدون شك به تيم هايى كه به وظايف خود به درستى عمل نكنند اجازه حضور در ليگ را نخواهيم داد و كارت شركت در مسابقات را براي آن ها صادر نخواهيم كرد.

داورزنى عنوان كرد: ٢٠ مهر ماه آخرين فرصت تيم ها براى تسويه حساب و عمل كردن به تعهدات است كه اين زمان به هيچ عنوان تمديد نخواهد شد.

وى ادامه داد: حتى اگر مجبور باشيم تنها از ٨ تيم در مسابقات استفاده كنيم اما اجازه نخواهيم داد بي نظمى و قانون شكنى رخ ذهد. اميدواريم ليگ امسال با نظم كامل برگزار شود و در نهايت به تيم ملى كشور كمك كند و خروجي خوبى داشته باشد.

رييس فدراسيون واليبال تصريح كرد: برگزارى مسابقات ليگ برتر واليبال يك هدف نيست بلكه وسيله اى محسوب مى شود در راستاى كمك به تيم هاى ملى و در نظر گرفتن منافع ملي.

داورزنى به استفاده از بازيكنان جوانان در تيم هاى ليگ برترى اشاره كرد و گفت: از مربيان تقاضا مى كنم از بازيكنان جوانان صرفا براى چند امتياز و تنها به عنوان بازيكن ذخيره استفاده نكنند. اميدوارم اين بار بدون ترس از شكست از بازيكنان رده هاى پايه استفاده شود تا در آمادگى كامل قرار داشته باشند.

داورزنى افزود: در ليگ تيم ها نبايد تنها به منافع خود و پيروزى به هر قيمتى فكر كنند. نوع رفتار مربيان و بازيكنان در ليگ ساخته و پرداخته مى شود. بايد رفتارها حرفه اى و به دور از حاشيه باشد. نبايد شرايطي ايجاد شود كه بازيكنان در هر مسابقه به نحوه قضاوت اعتراض كنند وجوجال سازى شود.

داورزنی در مورد ارسال نامه کمیته بین‌المللی المپیک به برخی فدراسیون‌ها تصریح کرد: نامه‌ای به ما نرسیده است، ما چند سال پیش اساسنامه خود را برای فدراسیون جهانی ارسال کردیم که اگر بحثی در آن خصوص وجود داشت‌، به ما اعلام می‌کردند. نباید رسانه‌ها به‌گونه‌ای این موضوع را مطرح کنند که انگار اتفاق جدیدی افتاده است، چند فدراسیون مانند فوتبال، تیراندازی و... اساسنامه‌های جداگانه به فدراسیون جهانی ارسال کرده‌اند، اما ما بر اساس اساسنامه قبلی رفتار می‌کنیم.

وی ادامه داد: موضوعات داخلی باید در داخل حل شود و نمی‌دانم چرا برخی‌ها بازهم به این موضوعات ورود کرده‌اند، همه جای دنیا فدراسیون‌های ملی بدون حمایت دولت نمی‌توانند کار خاصی انجام دهند. وزیر ورزش پاسخگوی عملکرد ورزش است، پس باید اختیار داشته باشد. تأکید می‌کنم این اختیار، دخالت نیست، بلکه نظارت بیش‌تر است. در هیچ جای دنیا، کشوری وجود ندارد که بدون حمایت دولت بتواند کاری انجام دهد؛ چراکه نقش دولت در این موضوع کاملاً نظارتی است.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: در چند سالی که من در فدراسیون والیبال بودم، دولت در کار ما دخالت نکرده است، در این خصوص باید حساب‌شده‌تر عمل کنیم و خودمان کاری نکنیم که جلوی برگزاری مجامع و انتخابات فدراسیون‌ها گرفته شود.


وى درباره جايگاه واليبال ايران در جهان، گفت:.امروز با موفقيت هاى واليبال ايران در سطح جهان نگاه ها به واليبال ما تغيير كرده است. وقتى ما جزو بهترين هاى جهان هستيم بايد مسابقات ليگمان هم در همان سطح برگزار شود. در واقع بايد ليگ و نحوه برگزارى مسابقات متناسب با سطح واليبالمان در جهان و جايگاهمان در رنكينگ جهانى باشد.



انتهاى پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار