عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است؛ ممانعت از نقض تحریم و ورود ایران به باشگاه گداخت هسته‌ای از محورهای مهم بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام است.

بدعهدی‌ها در اجرای برجام است"حشمت‌الله فلاحت‌پیشه" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام طی شش ماه اخیر اظهار داشت: در بررسی‌های انجام شده برای نگارش گزارش 6 ماهه اجرای برجام، بدعهدی‌های آمریکا در روند تحریم‌زدایی کاملا مشهود است.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها مانع تحریم‌زدایی از ایران شده‌اند و یا به عبارتی دیگر سعی می‌کنند مزایای پسابرجام وارد فضای توسعه ایران نشده و یا به صورت قطره‌چکانی صورت بگیرد.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب گام دوم بدعهدی‌های آمریکایی‌ها را ممانعت از ورود ایران به باشگاه گداخت هسته‌ای دانست و گفت: معتقدم یکی دیگر از بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام مربوط به شناسایی حق هسته‌ای ایران و عضویت آن در باشگاه هسته‌ای دنیاست که اکنون کشورمان به سختی می‌تواند عضو باشگاه گداخت هسته‌ای شود.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه رئیس‌جمهور کشورمان هم به صورت کلی گلایه‌هایی را نسبت به بدعهدی‌های طرف مقابل در اجرای برجام داشته‌اند، افزود: بهتر بود فهرستی از کارشکنی‌ها آمریکا در زمینه اجرای برجام بوسیله حجت‌الاسلام روحانی در سازمان ملل بعد از ژست برجامی اوباما بیان می‌شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها از سال 2001 میلادی تاکنون چهره‌ای جنگجو در دنیا از خود به تصویر کشیده‌اند، حتی اوباما هم نتوانست ویرانگری‌های زمان بوش را ترمیم کند بلکه تنها توانست از برجام به عنوان دستاورد هشت ساله ریاست جمهوری خود در سازمان ملل نام ببرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار