رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از دستگیری 4245 توزیع کننده مواد مخدر در نیمه ابتدای امسال خبر داد و اظهار کرد: در برخورد با خرده فروشان مواد مخدر خلاء قانونی داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سرهنگ قباد خنجری اظهار کرد: طی این مدت 23 باند مواد مخدر در سطح استان شناسایی و منهدم شدند.عمده مواد کشف شده مانند همیشه تریاک بوده است.

وی همچنین از کشف 431 کیلوگرم انواع مواد مخدر در نیمه ابتدای امسال خبر داد و اظهار کرد:
امسال همچنین 4245 نفر توزیع کننده مواد مخدر و نیز 85 قاجاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

خنجری برخورد با خرده فروشان مواد مخدر را یکی از اولویت‌های اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد  وافزود: در نیمه ابتدای سال 4245 توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شدند که این تعداد معادل مجموع دستگیری‌های ما در سال گذشته است.

وی به دشواری دستگیری این افراد اشاره کرد وافزود: دستگیری عمده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر به مراتب راحت‌تر از دستگیری خرده فروشان است.

وی تصریح کرد: این افراد حجم کمی از مواد مخدر را نگهداری کرده و در مکان‌های محصور شده به فروش می‌رسانند و زمانی که نیروهای پلیس اقدام به ورود می‌کنند باید از موانع بسیاری بگذرند و در این فاصله این افراد مواد مخدر را در چاه فاضلاب می‌ریزند و به طریقی نابود می‌کنند.

خنجری با اشاره به وجود خلا قانونی در برخورد با خرده فروشان افزود: در صورت دستگیری مجازات سنگینی برای این افراد در محاکم قضایی اعمال نمی‌شود و این افراد مجددا به چرخه توزیع مواد مخدر بر می‌گردند و این افراد از این خلاهای قانونی استفاده می‌کنند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اینکه یک نهاد به تنهایی از عهده مبارزه با مواد مخدر بر نمی‌آید گفت: قطعا همه دستگاه‌ها و اقشار جامعه باید در این زمینه وارد کار شوند.

وی تصریح کرد: اقدامات پلیس در زمینه مبارزه با مواد مخدر تنها یک مسکن موقت است و چنانچه بخواهیم کار اصولی با اثر ماندگاری بلندمدت انجام دهیم انجام کارهای فرهنگی ضروری است.

خنجری در پایان خاطرنشان کرد:درپلیس مبارزه با مواد مخدر در کنار اقدامات برخوردی و مقابله‌ای اقدامات آموزشی و برگزاری کلاسهای آموزشی نیز انجام می‌شود و این کلاسها در بین دانشگاه‌ها مدارس مساجد و ادارات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.