ایلام

ساخت دستگاه فنس بافت، ابتکار جدید مخترع آبدانانی + تصاویر

مبتکر آبدانانی با استفاده از ضایعات آهن و وسایل دور ریختنی، دستگاه فنس بافت را ساخته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، مخترع آبدانانی که پیش از این شش اختراع و یا ابتکار داشته است این بار با استفاده از ضایعات آهن و با اندکی هزینه، توانسته دستگاه فنس بافت را بسازد. 

ساخت دستگاه فنس بافت، ابتکار جدید مخترع آبدانانی + تصاویر

علی دانیالی مخترع 38 ساله آبدانانی در این باره گفت: برای دستگاه های فنس بافت که از خارج وارد کشور می شوند یا در داخل کشور مونتاژ می شوند مبالغی بیش از 6 میلیارد ریال هزینه می شود اما من توانسته ام با استفاده از ضایعات آهن و وسایل دور ریختی و در مجموع با هزینه 6 میلیون ریالی، نمونه ای از دستگاه فنس بافت بسازم که کار دستگاه های فنس بافت کارخانه ای را انجام می دهد. 

ساخت دستگاه فنس بافت، ابتکار جدید مخترع آبدانانی + تصاویر

وی با اشاره به اینکه کار طراحی و ساخت این دستگاه بیش از سه ماه زمان برده است، افزود: برای ساخت دستگاه فنس بافت با 360 ساعت کار طی سه ماه، از یک موتور چرخ خیاطی، پولی کولر 4500، چند عدد غلتک، تخته، لوله زیگزاگی و مخرن آب استفاده شده است. 

ساخت دستگاه فنس بافت، ابتکار جدید مخترع آبدانانی + تصاویر

این مبتکر آبدانانی تصریح کرد: در حال حاضر هر مترمربع فنس در بازار بین 7 تا 10 هزار تومان به فروش می رسد اما با دستگاهی که ساخته ام، هر مترمربع فنس می توان 2 هزار تومان فروخت که نسبت به فنس های موجود، حدود 6 هزار تومان در هر مترمربع برای خریدار صرفه اقتصادی دارد.

ساخت دستگاه فنس بافت، ابتکار جدید مخترع آبدانانی + تصاویر
دانیالی با بیان اینکه فقط مفتول از بازار می خرد و با دستگاه خود کار بافت آن را انجام می دهد، گفت: پس از خرید مفتول از بازار، آن را به کارگاهم می آورم و با کمترین هزینه ممکن، فنس هایی در ابعاد مختلف می سازم که برای حصار باغات، حصار زمین های کشاورزی و دامپروری کاربرد دارد.

مدیر کارگاه فرغون سازی دانیال آبدانان عنوان کرد: توجه به ایده های نوآورانه و ابتکاری می تواند ضمن کاهش واردات دستگاه های تولیدی در کارخانه های صنعتی، زمینه اشتغال زایی جوانان در تولید این گونه دستگاه ها را فراهم کند و از هزینه های اضافی بکاهد. 

ساخت دستگاه فنس بافت، ابتکار جدید مخترع آبدانانی + تصاویر

حمداله جایروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آبدانان با اشاره به حمایت این دانشگاه از مخترعان، گفت: با توجه به اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی دفتری به نام دفتر شکوفایی استعدادها و خلاقیت ها وجود دارد، هر قشری از جامعه اعم از دانشجو و یا غیر دانشجو با مراجعه به این مرکز می تواند ضمن ثبت اختراعات و ابتکارات خود، از حمایت های مالی و آزمایشگاهی این مرکز بهره مند شود. 

این مخترع آبدانانی با ساخت دستگاه فنس بافت، ابتکارات و اختراعات خود را به 7 مورد افزایش داده که از این تعداد، "اولین فرغون ملات ساز خودکار"، "بالابر و نفربر برقی" و "سبک ترین بالگرد" به ثبت ملی رسیده و "بزرگترین و کوچکترین فرغون دستی دنیا" در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. 

شهرستان 50 هزار نفری آبدانان در فاصله 160 کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام قرار دارد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۱۷:۴۱ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام قیمت دستگاه فنس ساز چقد است