کرمانشاه؛

برپایی چادرها برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از برپایی چادرهایی برای دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی علاقمندان به خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی از نخستین روزهای محرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حجه الاسلام سید محمدحسین ضیغمیان با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مسئولیت جمع‌آوری نذورات نقدی هموطنانمان برای اربعین امسال را برعهده دارد، گفت: علاقمندان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب سیبای بانک ملی به شماره حساب  0110363184000 و شماره کارت 6037991899626133 واریز کنند.

ضیغمیان همچنین با اشاره به برپایی چادرهایی برای دریافت کمک‌های جنسی علاقمندان به خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی گفت: این چادرها از اوایل محرم در استان برپا می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای برپایی سه چادر در شهر کرمانشاه در سه محل ستاد بازسازی عتبات عالیات، مسجد جامع و سه‌راه شریعتی برنامه‌ریزی شده است، گفت: برای ایجاد هفت چادر دیگر نیز در نقاط مختلف برنامه‌ریزی شده است.

 وی پتو، برنج، روغن، خرما، آب معدنی، قند، چای، ظروف یکبارمصرف و... را از جمله نیازمندی‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی در اربعین حسینی دانست و از شهروندان خواست تا در صورت تمایل نسبت به تحویل این اجناس اقدام کنند.

وی ثبت موکب‌ها(ایستگاه‌های صلواتی) ایام اربعین را از دیگر وظایف ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه دانست و از متقاضیان برپایی موکب‌ها خواست تا به این ستاد مراجعه کنند تا با ساماندهی مناسب خدمات بیشتری به زوار ارائه شود.
وی با اشاره برنامه‌یرزی در راستای بازگشایی مرز سومار برای اعزام زائرین به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی گفت: حداقل باید برای تردد 50 هزار نفر در استان آمادگی داشته باشیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه کرمانشاهی‌ها در ایام اربعین حسینی شش موکب اصلی در نجف و کربلا برپا خواهند کرد، گفت: در ورودی و خروجی و داخل استان نیز سه موکب اصلی و تعدادی موکب فرعی برای خدمت‌رسانی به زوار حسینی در نظر گرفته شده است.

 ضیغمیان افزود: از20 روز قبل تا پنج روز بعد از اربعین همه موکب‌ها باید از زوار حسینی پذیرایی داشته باشند.
ضیغمیان با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه همواره در میهمان نوازی از زائران حسینی پیش‌قدم بوده‌اند، گفت: کرمانشاهی‌ها در این زمینه سابقه درخشانی دارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به در حال ساخت بودن دو پروژه درب ورودی سرداب امام زمان(عج) و ساخت نیم‌ضریح خیمه‌گاه حضرت زینب(س) در کربلا توسط استان کرمانشاه، گفت: کارگاه ساخت این ضریح‌ها در مسجد جامع شهر کرمانشاه فعال است.

وی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه درب وردی سرداب امام زمان(عج) در سامرا را  50 درصد اعلام کرد و افزود: پروژه مربوط به ساخت نیم‌ضریح خیمه‌گاه حضرت زینب(س) در کربلا نیز پیشرفت فیزیکی 30 درصدی دارد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.