کرمانشاه؛

تعاملات کرمانشاه و دیالی

موضوع عبور زائران از مرز سومار و‌خسروی زمینه ساز تعاملات کرمانشاه و دیالی در دیگر عرصه هاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛نشست مشترک استاندار کرمانشاه و استاندار دیالی عراق برگزار شد. رازانی ضمن ابراز خرسندی از بازشدن مرز سومار جهت تردد زائران اربعین حسینی (ع) خاطر نشان ساخت: موضوع عبور زائران اباعبدالله الحسین (ع) زمینه ساز تعاملات بیشتر میان دو استان کرمانشاه و دیالی عراق خواهد شد.


رازانی در ادامه ضمن اشاره به دستور رییس جمهور مبنی بر تسریع و تکمیل راه آهن کرمانشاه اذعان داشت: با تکمیل راه آهن کرمانشاه-خسروی تحولی چشمگیر و اساسی را در حجم مبادلات کالا میان دو کشور شاهد خواهیم بود.

مثنی التمیمی استاندار دیالی نیز ضمن قدردانی از استقبال شایسته مجموعه مدیران استان کرمانشاه از هیئت عراقی، هدف خود از این سفر کاری را  عملیاتی کردن مصوبه های نشست استانداران استان های مرزی ایران و عراق و استفاده بیشتر از ظرفیت ها و همچنین گسترش مناسبات تجاری بین 2 استان عنوان نمود.

 بازدید از طرح های حوزه صنعت و گردشگری و نشست با فعالان اقتصادی از برنامه های مدنظر استاندار دیالی در سفر به استان کرمانشاه است.

رازانی استاندار کرمانشاه افزود: استان های کرمانشاه و دیالی عراق، ظرفیت های متعددی در بخش های مختلف از جمله تجارت و تردد اتباع به ویژه زوار عتبات عالیات دارند و می توانند با همکاری بیشتر، زمینه افزایش هم افزایی تجاری، اقتصادی و گردشگری با یکدیگر را فراهم کنند.

با پیگیری های مسوولان استان در راستای بازگشایی مرز خسروی هم اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است.

 مرز رسمی خسروی( که نزدیکترین نقطه از کشورمان به شهرهای بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا ست) از هفدهم خرداد سال 92 و به دنبال وقوع حادثه تروریستی در مسیر تردد زائران ایرانی در آن سوی مرز که به شهادت 14 نفر و مجروح شدن 44 زائر ایرانی منجر شد؛ بسته شده بود.

انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.