کرمانشاه؛

آمادگی همکاری بین دیالی و کرمانشاه در زمینه کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آمادگی کارشناسان جهاد کشاورزی استان برای انجام کشت‌های فراسرزمینی در دیالی عراق خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛خسرو شهبازی امروز شنبه در نشستی مشترک  با حضور استاندار دیالی عراق و هیئت همراه، مسئولان اتاق بازرگانی، معاون استاندار افزود: باتوجه به محدودیت منابع آبی و خشکسالی‌ها، کرمانشاه توانایی انتقال دانش فنی در حوزه سیستم‌های آبیاری نوین و... به عراق را دارد.

شهبازی بیان کرد: با توجه به اینکه در عراق امکان لازم برای تولید دانه‌های روغنی و سویا فراهم است لذا پیشنهاد می‌شود که متخصصان ما اقدام به کشت دانه‌های روغنی در عراق نمایند.

وی به پتانسیل‌های استان کرمانشاه برای صادرات به عراق اشاره کرد و افزود: در بخش دام و طیور ما توان صادرات بره پرواری، گوساله، گوشت مرغ، تخم مرغ، عسل و گوشت بوقلمون و جوجه یک روزه به عراق را داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در بخش محصولات زراعی می‌توانیم سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیاز و نخود صادر کنیم و در بخش محصولات باغی نیز گل شاخه بریده، انگور و سیب درختی و قارچ را داریم.

وی گلاب، عرقیات گیاهی و خشکبار را از دیگر پتانسیل‌های استان کرمانشاه برای صادرات به عراق در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی عنوان کرد و گفت: فرآورده‌های لبنی، شیر، سس مایونز، رب گوجه، انواع کنسروها، گوشت و کودهای آلی در استان تولید می‌شود که قابلیت صادرات به عراق را دارد.

تمیمی استاندار دیالی نیز آمادگی خود را برای همکاری با مسئولان جهاد کشاورری استان در امورات مختلف اعلام کرد و گفت: مشکلی برای بحث کشت‌های فراسرزمینی در دیالی و کشت دانه‌های روغنی و سویا نداریم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.