اصفهان؛

کانون های مساجد تیران و کرون میزبان ۶ هزار نفر در فصل تابستان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: کانون های مساجد شهرستان تیران و کرون میزبان ۶ هزار نفر در برنامه های فصل تابستان بوده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،صادق صالحی،  با اشاره به فعالیت 55 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان تیران و کرون اظهارداشت: بیش از 40 باب از کانون های مساجد این شهرستان فعالیت مستمر دارند که فعالیت 20 باب آن ها شاخص و گسترده است.

وی افزود: 70درصد از کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان تیران و کرون در روستاهای این شهرستان قرار دارند که به عنوان تنها مرکز فرهنگی هنری یک روستا در تعالی فرهنگ اهالی روستا فعالیت می کنند.

 صالحی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در روستاها برنامه های فرهنگی را اجرا می کنند که در غنی سازی اوقات فراغت و همچنین جلوگیری از اتلاق وقت و انحراف جوانان و نوجوانان روستایی جلوگیری می کند.

 وی  با اشاره به اینکه فعالیت کانون های فرهنگی هنری در مساجد و متناسب با آموزه های اخلاقی و دینی است، تصریح کرد: مدیریت فعالیت های فرهنگی در مساجد که ریشه در آموزه های دینی دارد فرصتی برای تعالی فرهنگ و فعالیت توام با معنویت است.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه برنامه های کانون های مساجد شهرستان تیران و کرون در طول سال برنامه های فرهنگی اجرا می کنند، تصریح کرد: کانون های مساجد شهرستان تیران و کرون مامن و ماموای 2 هزار جوان و نوجوان است.

 وی افزود: تیم سازی و استفاده از استعدادهای جوان و نوجوانان در مدیریت فرهنگی مسجد فرصتی ارزشمند در تعالی فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

 وی اضافه کرد: زمینه رشد استعدادهای جوانان و نوجوانان در مسجد باید فراهم شود تا اینکه هر روز شاهد اتفاقات جدیدی در حوزه فرهنگ هنر، ورزش و فعالیت های اجتماعی باشیم.

صالحی با اشاره به برنامه های سه ماهه فصل تابستانه کانون های مساجد تیران و کرون اظهارداشت: 40 کانون مجری طرح اوقات فراغت آسمانیها بوده اند که فعالیت های فرهنگی و اموزشی در این طرح انجام داده اند.

 وی افزود: کانون های مساجد این شهرستان 132 کلاس برگزار کرده اند که بیش از 2 هزار نفر از این برنامه ها استفاده کرده اند.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: 6 هزار نفر از کلیه گروه های سنی از برنامه های فرهنگی و اجتماعی کانون ها در این مدت بهره برده اند.

 وی یاآورشد: 125 برنامه فرهنگی طی سه ماهه فصل تابستان توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان اجرا شده است که مسابقات کتابخوانی، مسابقات فرهنگی ورزشی، جشن اعیاد و تکریم مناسبت ها و تجلیل از فعالان مسجدی از جمله این برنامه ها است.

دبیرهیئت هماهنگی و نظارت برکانون های مساجد شهرستان تیران و کرون به برنامه های اردویی و تفریحی کانونهای مساجد در فصل تابستان نیز اشاره کرد و گفت: 48 اردوی درون استانی و 10اردوی برون استانی توسط کانون های مساجد برگزار شده که بیش از 1700 نفر در این اردو ها شرکت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه بالای اردوها و نبود مینی بوس ویژه کانون های مساجد معضل جدی برای برگزاری اردوها و بازدید های کانون های مساجد است.

صالحی با اشاره به مشارکت مردمی در فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد، تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد زمینه مشارکت مردم در فعالیت های فرهنگی را فراهم کرده اند.

 وی افزود: با وجود محدودیت های مالی امام فعالیت های فرهنگی در حال انجام است که هرچه دولت بیشتر حمایت کند گستردگی فعالیت های نیز بیشتر می شود.

 صالحی خاطرنشان ساخت: امسال به کانون های مساجد شهرستان تیران و کرون 70 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته که این کانون ها با جذب مشارکت مردمی و مدیریت در منابع مالی 750 میلیون ریال کار فرهنگی انجام داده اند.

 وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان استقبال خوبی از فعالیت های ورزشی و هنری دارند که فعال سازی رشته های ورزشی و هنری در مساجد بستری برای جذب آن ها به مسجد و همچنین غنی سازی فرصت اوقات فراغت آنان می شود.

 صالحی تاکید کرد: تقویت باورهای دینی و اعتقادی محور برنامه های کانون های مساجد باشد زیرا این موضوع نیاز امروز جامعه است و دشمنان بر اعتقادات و تدین مردم دست گذاشته اند  و با برنامه های فرهنگی و هنری این باورهای تقویت شود.

 وی یادآور شد: برنامه ریزی فرهنگی و هنری در کانون های مساجد باید مبتنی بر نیازسنجی هر منطقه باشد و بر اساس نیازها، برنامه ای تدوین و اجرا شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.