مشهد؛

ساخت بیمارستان امام حسین(ع) تربت حیدریه اولویت کاری وزارت راه و شهرسازی

تا پایان سال 96 بیمارستان ۲۷۶ تختخوابی امام حسین(ع) شهرستان تربت حیدریه به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رییس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی، در بازدید از این بیمارستان گفت: تحریم‌ها موجب شد بیمارستانی که سال 88 کلنگ خورده و تا سال 93 باید به پایان می‌رسید، با 60 درصد پیشرفت فیزیکی، به بهره برداری نرسد.

محمدجعفر علیزاده افزود: سال گذشته برای این طرح 135 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفتیم که با توجه به منابع محدود مالی، تنها 22 میلیارد ریال تحقق یافت و امسال نیز160 میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و بهداشت و درمان و نیز 45 میلیارد ریال از اعتبارات ارزش افزوده پیش‌بینی شده که با تخصیص آن، گام بزرگی در تکمیل این پروژه بزرگ عمرانی برداشته می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه تربت حیدریه در دالان اصلی ارتباطی شمال به جنوب کشور قرار گرفته و جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر را تحت پوشش خدمات درمانی خود دارد، اتمام این طرح ملی به عنوان طرح اصلی استان خراسان رضوی در سال آینده در اولویت کاری وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

سعید باستانی، نماینده مردم شریف تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: مهمترین دغدغه ما در خصوص بیمارستان امام حسین(ع)، تأمین زیرساخت‌های لازم است که اگر بودجه لازم به موقع تزریق شود این مشکل برطرف خواهد شد.

این بیمارستان در زمینی به مساحت 22 هزار مترمربع، با ظرفیت اسمی 200 تختخواب و ظرفیت واقعی 276 تخت شامل بخش‌های آی سی یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبت‌های ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل‌شناسی، میکروب‌شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و همچنین هشت اتاق عمل و آزمایشگاه‌های مختلف است.

انتهای پیام//ی.م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.