معاون گردشگری کشور گفت: رویداد "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" منطقه 4 کشوربا مشارکت‌های استان های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی و سمنان آبان ماه امسال در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مرتضی رحمانی موحد در جلسه هماهنگی رویداد "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" افزود: این رویداد در 8 منطقه کشور برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن معرفی خوراک های محلی و شناسایی آن، و به داوری گذاشتن این خوراک ها است که با ترکیبی از داوران بومی و ملی قضاوت می‌شود.

وی اظهار داشت افزود: چهار استان شرکت کننده غرفه اختصاصی خواهند داشت و علاوه بر خوراک در حاشیه این رویداد مهم سمینارهای تخصصی وآموزشی با موضوعات گردشگری، خوراک ، طب سنتی، خوراک حلال، نمایشگاه تخصصی کتاب، تور ویژه حرم گردی ، دمنوش‌های سنتی، میوه‌های قرآنی، آلاچیق‌های صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

معاون گردشگری، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد:این رویداد در مشهد از 5 تا 7 آبان ماه جاری برگزار خواهد شد و برای هر بخش به طور مجزا داوران به قضاوت خواهند پرداخت و این رویکرد مقدمه‌ای برای رویداد مشهد 2017 است.

وی افزود: مشهد ظرفیت بالایی در برگزاری رویدادهای ملی و منطقه‌ای دارد؛ بخش ویژه این رویداد با داوری مردم برگزار می‌شود و استانها علاوه بر حضور و معرفی خوراک های محلی در قالب انتشارات، بروشور و کتاب به معرفی آیین های خود خواهند پرداخت تا این رویداد به سمتی پیش برود که در بین مردم نهادینه شود.

رحمانی موحد عنوان کرد: تورهای ویژه‌ای برای این رویداد پیش بینی شده و باید این رویداد به سمتی پیش برود که این فرهنگ در استان ها نهادینه شود و هر استانی به منظور حضور شایسته‌تر یک مشاور علمی نیز خواهد داشت.

معاون گردشگری، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: فیلم و کلیپ معرفی غذاهای سنتی استان ها نیز به نمایش عموم درخواهد آمد و مسئولان استانی و چهره های شاخص علمی به دیدن این رویداد مهم دعوت خواهند شد، ضمن اینکه برگزار کنندگان با پوشاک محلی و سنتی در غرفه‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.