همزمان با آغاز ماه محرم، روستاهای موقوفه امام رضا(ع) در شهرهای نیشابور و سبزوار میزبان مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رئیس اداره املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سبزوار و نیشابور با بیان این خبر گفت: مراسم‌ عزاداری دهه اول محرم با هدف ایجاد شور حسینی، تبیین واقعه عاشورا و درس‌های آن برای نوجوانان و جوانان از نخستین شب دهه اول محرم آغاز می شود و تا شب دوزادهم ماه محرم ادامه داد.

مرتضی جامی فر ادامه داد: این مراسم‌ عزاداری با حضور پر شور مردم و هئیت‌های عزاداری در روستاهای موقوفه امام رضا(ع) از جمله روستای حسین آباد جنگل، سرده، گلشن، حسین آباد سرجام و شهر ملک آباد بعد از نماز مغرب و عشا آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مراسم‌های عزاداری سید و سالار شهیدان در روستاهای موقوفه، حجج اسلام و المسلمین مهدی سید آبادی، محمد آیستان، محمد شوریابی، محمد فرمانبر و محمد حسین فرمانبر از سخنرانان حرم مطهر رضوی در خصوص واقعه عاشورا و چگونگی شکل گیری نهضت امام حسین(ع) به ایراد سخن خواهند پرداخت.

جامی فر گفت: این مراسم‌ عزاداری در مساجد جامع روستاهای موقوفه برگزار می‌شود که نوحه خوانی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) بومی در روستاها از دیگر برنامه‌های این مراسم‌‌های عزاداری است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.