۲۳۰ موقوفه به ارزش بیش از یک میلیارد ریال در گناباد برای عزاداری در ایام محرم و صفر ثبت شده است


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گنابادبا بیان این مطلبگفت: در راستای تحقق منویات رهبرمعظم‌انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع‌ متبرکه به قطب‌فرهنگی،مهمترین برنامه سازمان اوقاف و امورخیریه برپایی سوگواره بصیرت‌عاشورایی با شعار «انی احامی ابدا عن دینی» است که به منظور تقویت باورهای دینی و ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی سیدالشهدا در جامعه در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام غیرتمند افزود: سوگواره بصیرت عاشورایی در ۸ بقعه و امامزاده گناباد با برنامه‌های سخنرانی، عزاداری، خیمه‌های معرفت و غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناباد تجمع «لبیک یاحسین» را از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف در گناباد برشمرد و تصریح‌کرد: تجمع «لبیک یاحسین» همزمان با روز دوم محرم‌الحرام و ورود کاروان امام‌حسین(ع) به سرزمین کربلا ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۳ مهر در محل امامزاده سلطان محمدعابد شهر کاخک برگزار می‌شود.

او به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در پنجم محرم‌الحرام در محل فاطمیه شهر کاخک و دارالشفای روستای دلویی اشاره و اذعان‌کرد: همایش نوجوانان حسینی با نام «اهلی من العسل» با همکاری آموزش و پرورش یکشنبه ۱۸ مهرماه در محل مدرسه شهید مفتح کاخک و دارالشفای دلویی برگزار می‌شود.

غیرتمند با بیان اینکه نمازجمعه ۲۳ مهرماه مصادف با ۱۲ محرم‌الحرام در محل مرقد علامه بهلول‌گنابادی برگزار می‌شود، تصریح‌کرد: اجتماع رهروان زینبی در ۱۲ محرم الحرام از ساعت ۱۶ ویژه خواهران در محل امامزاده سلطان محمد عابد کاخک برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناباد به وجود موقوفات در راستاری برگزاری مجالس عزاداری سیدالشهدا اشاره و خاطرنشان‌کرد: از ۱۸۶۰ موقوفه ثبتی در گناباد ۲۳۰ موقوفه به ارزش بیش از یک میلیارد ریال برای عزاداری در ایام محرم و صفر اختصاص دارد که این مبلغ در این ایام هزینه می‌شود.

انتهای پیام // ح ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.