انتشارات «طوبای محبت» در نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا با ارائه 50 عنوان کتاب دینی حضور بهم رساند.

محمد قربان‌پور مدیر انتشارات «طوبای محبت» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون حضور این انتشارات در نخستین نمایشگاه تخصصی «کتاب عاشورا» گفت: انتشارات «طوبای محبت» طی 15 سال فعالیت در نشر کتب دینی حدود 500 عنوان کتاب در رده های مختلف سنی به زبان های فارسی، عربی و برخی زبان های اروپایی با موضوعات قرآن، اهل بیت علیهم السلام و معارف دینی عرضه کرده که امسال هم  توفیق آن را داشته، در آستانه ماه محرم در اولین نمایشگاه تخصصی کتب عاشورایی با 50 عنوان کتاب حضور بهم رساند.

وی افزود: انتشارات «طوبای محبت» آثار خود را در چند محور ارائه کرده که یکی از آنها تاکید بر احیای نسخه های خطی؛ تالیف محققان و مولفان قدیمی است که از سوی گروه تحقیقاتی طوبای محبت بازنویسی، ویرایش و به انتشار رسیده است؛ و در این خصوص می توان به کتاب های «مخزن‌البکاء»، «جواهر الایقان و سرمایه ایمان»، «طوفان البکاء فی مقاتل الشهداء»، «وسائل مظفری در مقتل» و «اکسیرالعبادات» اشاره کرد که از مهمترین آثار ارائه شده در این نمایشگاه هستند.

قربان پور در ادامه اظهار داشت: همچنین پیرامون محور معرفی نهضت عاشورا و انگیزه حرکت سیدالشهدا آثاری عرضه شده که کتاب معروف «انگیزه حرکت سیدالشهدا علیه السلام» تالیف استاد مهدی صدری از جمله آن هاست. در بحث معرفی سیره و سنت معصومین در عزاداری امام حسین (ع) نیز کتاب «تمنای ابرار» اثر مهدی اجلالیان، «عزاداری در آینه استدلال» اثر سید محمد هادی حجازی و «مواسات با سیدالشهدا علیه السلام» که توسط جمعی از محققان  نگاشته شده؛ می توان اشاره کرد.

مدیر انتشارات «طوبای محبت» محور دیگر این انتشارات را معرفی اشخاص تاثیرگذار در نهضت حضرت سیدالشهدا عنوان کرد و افزود: در خصوص این محور هم کتاب های "شریکة الحسین" (شرح حال و ویژگی هایی از عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها) و «خصایص حضرت رقیه (س)» اثر اینجانب را می توان نام برد که در نمایشگاه امسال آیین رونمایی آن انجام شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر محورهای انتشارات «طوبای محبت» معرفی فضائل و آداب زیارت امام حسین (ع) و احادیث و سیره زندگانی آن حضرت است که در این رابطه کتاب های «سفرنامه پیاده تا کربلا» نوشته سمیر پوریان پور و «133 حدیث نورانی از امام حسین علیه السلام» نوشته عبدالحسین نیشابوری از جمله آن هاست. 

شایان ذکر است؛ این نمایشگاه تا 11 مهر ماه از ساعت 10 الی 20 در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه)  پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار