قالیباف مطرح کرد؛

امضای تفاهم نامه تهران- مونترال فرصتی برای همکاری در عرصه های فنی و توریستی است

شهردار تهران گفت: امضای تفاهم نامه بین شهرداری تهران و متروپلیس فرصت را برای همکاری و حل چالش های کلان شهری فراهم می کند.

امضای تفاهم نامه تهران- مونترال فرصتی برای همکاری در عرصه های فنی و توریستی استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران در نشست مشترک و امضای تفاهم نامه همکاری میان شهرداری تهران و متروپلیس و شهرداری مونترال که امروز (یکشنبه) در برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: از میزبانی شهرداری مونترال که قبل از نشست شهرداران دنیا که قرار است تا کمتر از 10روز دیگر در بوگاتو برگزار شود، ابراز خوشحالی می کنم.

وی افزود: امضای این تفاهم نامه فرصتی را برای همکاری های بیشتر و موثرتر بین 2شهرداری تهران و مونترال فراهم می کند.

شهردار تهران گفت: چالش های کلان شهرهای بزرگ دنیا همه شبیه یکدیگرند و امروز مشکلات آب ، فاضلاب، محیط زیست، حمل ونقل ، فضای سبز و بهداشت از جمله چالش های همه شهر ها برشمرده می شود.

قالیباف تصریح کرد: با همکاری ریاست متروپلیس زمینه فعالیتهای اقتصادی، فنی و فرهنگی بیش از گذشته در سطح کلان شهرها دنبال می شود.

وی افزود: البته روی دیگر این تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تهران و مونترال است که از این پس با امضای این تفاهم نامه همکاری بین دو شهر رونق می گیرد.

شهردار تهران گفت: گفت و گو های بین شهرداری تهران و شهرداری مونترال در آینده زمینه همکاری بیشتر را در عرصه های مختلف برای 2شهر مهیا می کند.

قالیباف تصریح کرد: حضور شهردار مونترال که به عنوان یکی از شخصیت های کانادا است، فرصتی را برای ارتباط و تعامل بیشتر و استفاده از امکانات هر 2کشور در سفرهای علمی، توریستی و اقتصادی بیشتر از گذشته فراهم می کند.

* 70 درصد جمعیت جهان تا 20 سال آینده ساکن شهرها می شوند

در ادامه دنیس کودر شهردار مونترال گفت: ما از اواسط دهه 90 میلادی عضو انجمن کلانشهرهای جهان (مترو پلیس) شدیم و در این مدت به عنوان یکی از اعضای فعال همکاری‌های خوبی را با انجمن کلانشهرهای جهان داشتیم.

وی افزود: در اکثر رویدادهای مترو پلیس، شهر تهران نقش فعال و اثر گذاری را داشته است و دوره های مشترک و کارگاه‌های مختلفی با همکاری مترو پلیس در تهران برگزار کرده‌ایم.

دنیس کودر تصریح کرد: امروز با امضای این تفاهم نامه مسیر جدیدی برای همکاری کلانشهر تهران و مونترال با مترو پلیس آغاز می‌شود و 10 روز آینده اجلاس شهرداری‌های کلانشهرهای دنیا نیز برگزار می‌شود که تاثیرات مهمی را بر عرصه‌های مختلف شهری به جا می‌گذارد.

وی افزود: امروز شاهد شروع عصر جدید در روابط بین المللی هستیم و شعاری که امروز برای کلانشهرها در نظر گرفته‌ایم شعار جهانی فکر کنید و محلی عمل کنید می‌باشد و تعریفی که ما از این شعار داریم بر اساس روابطی است که بین شهرها و کلانشهرها برقرار می‌شود ، بر همین اساس ضروری است که به گفتگو با هم اقدام کنیم و شهرداران در این مسیر باید آغاز کننده این کار باشند.

شهردار مونترال گفت: تا 20 سال آینده حدود 70 درصد جمعیت جهان در شهرها زندگی خواهند کرد در حوزه‌های حمل و نقل، آب، فاضلاب، فضای سبز و ... برنامه ریزی‌های موثری را پیش رو داشته باشیم که در این مسیر شهرداری‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

دنیس کودر تصریح کرد: مترو پلیس سازمانی با سابقه طولانی است و با توجه به اینکه 14 کلانشهر در کنار یکدیگر جمع شده‌اند و مترو پلیس را شکل دادند، تهران نیز در طول 2دهه عضویت خود در مترو پلیس، نقش عمده‌ای را ایفا کرده است.

وی افزود: علاوه بر کلانشهر تهران 2شهر مشهد و شیراز نیز از جمله شهرهای بزرگی هستند که می‌توانند با ما همکاری کنند.

شهردار مونترال گفت: ما در عصر جدیدی قرار داریم که برای تعامل هر چه بیشتر باید به دنبال کانال‌های جدید باشیم و در این راستا رهبری شهرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امروز امضای این تفاهم نامه بستری را برای افزایش تعامل بین کلانشهر تهران و دیگر کلانشهرهای جهان فراهم کرده است.

دنیس کودر تصریح کرد: نقش شهرها باید برجسته شود و این همان رویکردی است که سازمان ملل نیز بر آن تاکید دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار