کرمان؛

احداث کارخانه تولید شمش طلا در جنوب کرمان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از آغاز عملیات احداث کارخانه تولید شمش طلا در شهرستان فاریاب در جنوب کرمان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمود اسکندری‌نسب گفت: معدن طلای زرترشت در 10 کیلومتری روستای زهمکان از توابع شهرستان فاریاب در جنوب کرمان قرار دارد و طبق شواهد باستان‌شناسی به‌دست آمده، سابقه استخراج از این معدن به چند هزار سال قبل بر می‌گردد.

وی افزود: از آنجایی که طلا به عنوان یک فلز استراتژیک از لحاظ سیاسی و اقتصادی، پشتوانه مالی کشورها بوده و نقش مهمی را در بازارهای جهانی ایفا می‌کند، اکتشاف و بهره‌برداری از ظرفیت‌های طلا در تمام نقاط کشور دارای اهمیت فراوان است به علاوه اینکه در اشتغالزایی نقاط محروم نیز نقش موثری دارد.

اسکندری نسب خاطر نشان کرد: معدن طلای زرترشت در سال 74 توسط یک شرکت خصوصی ثبت شده و در سال 88 پروانه بهره‌برداری اخذ کرده است اما تا نیمه دوم سال 92 هیچ‌گونه فعالیتی در این معدن انجام نشده بود.

وی تصریح کرد: فعال‌سازی این معدن مهم به عنوان یکی از اولویت‌های کاری سازمان تعریف شد و با پیگیری‌های مستمر با ورود سرمایه‌گذار جدید عملیات اکتشاف و استخراج در معدن مجدداً آغاز شد.

رییس سازمان صنعت و معدن جنوب استان کرمان گفت: اکتشاف سطحی در محدوده‌ای به وسعت 6 و نیم کیلومتر مربع، اکتشاف تفصیلی در محدوده‌ای به وسعت 1و نیمکیلومتر مربع، حفر 37 گمانه جمعاً به عمق 2 هزار و 500 متر، برداشت و آنالیز بیش از 2 هزار نمونه، استخراج بیش از 20 هزار تن ماده معدنی و دپو در معدن از جمله اقداماتی است که در دو سال اخیر برای فعال‌سازی این معدن انجام گرفته است.

اسکندری نسب یادآور شد: در حین انجام این فعالیت‌های اکتشافی در دو سال اخیر، ذخیره معدن به حدود چهار برابر قبلی افزایش پیدا کرد که این اقدام پروژه را از لحاظ اقتصادی برای سرمایه‌گذار آن جذاب و سرانجام منجر به سرمایه‌گذاری برای احداث کارخانه تولید شمش طلا توسط سرمایه‌گذار معدن شد.

وی گفت: در نتیجه تلاش سازمان و با توجه به عیار پنج گرم در تن، سنگ معدن که عیار خوبی در میان معادن طلا محسوب می‌شود و همچنین ذخیره 500 هزار تنی معدن، سرمایه‌گذار معدن آمادگی خود را برای ساخت کارخانه فرآوری در مجاورت معدن اعلام کرد و در تیر ماه امسال مجوز آن توسط سازمان صادر شد.

وی افزود: مجوز ساخت کارخانه در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری بیش از 104 میلیارد ریال صادر شده است، ظرفیت تولید این کارخانه، تولید سالانه 100 کیلوگرم شمش طلا است که به‌طور مستقیم حداقل برای 90 نفر اشتغالزایی می‌کند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کارخانه ، شمش طلا ، جنوب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار