امنيت هم بايد مانند امر به معروف و نهی از منکر، همگانی شود.

به گزارش گروه استان  های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ و به نقل از پایگاه خبری پلیس نمایند ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت :امنيت هم بايد مانند امر به معروف و نهي از منکر، همگاني شود و همه بايد احساس کنيم يک پليس هستيم و به وظايف پليسي خود عمل کنيم.
 آيت الله "مصطفي علما" در همايش «پليس، اصناف و امنيت» با اشاره به فرا رسيدن ايام سوگواري سالار و سرور شهيدان،  ماه محرم را ماه تهذيب و ايمان و آزادگي دانست و گفت: امر به معروف و نهي از منکر تا زمان حيات انسان پا برجا است و علاوه بر ضرورت ديني، پشتوانه عقلاني نيز دارد.
وي تصريح کرد: امنيت شاخه اي از امر به معروف و نهي از منکر است و اين مهم تنها به نيروي انتظامي مربوط نيست بلکه هر کسي به سهم خود موظف است آن را حفظ کند و پليس وظيفه مديريت و هدايت اين مهم را برعهده دارد.
امام جمعه کرمانشاه يادآور شد: در کلام قرآن و روايات اهل بيت(ع) بر مقوله امنيت تاکيد شده است و همه در محدوده کار خود احساس مسئوليت کنيم، چراکه تمام برکات به دنبال امنيت به دست مي آيد.
آيت الله علما خاطرنشان ساخت: اگر بخواهيم رفاه و آرامش داشته باشيم و از کسب و کار و مال خود استفاده کنيم بايد به اين فريضه الهي جامعه عمل بپوشانيم.
وي ادامه داد: امنيت هم بايد مانند امر به معروف و نهي از منکر، همگاني شود و همه بايد احساس کنيم يک پليس هستيم و به وظايف پليسي خود عمل کنيم.
امام جمعه کرمانشاه نظم و امنيت را سبب اقتدار کشور و استان دانست و افزود: رونق بازار و تجارت نيز به امنيت و در کنار آن امر به معروف و نهي از منکر مربوط مي شود و چنانچه فرزندان اسلامي تربيت کنيم، منافع آن نيز به خود ما بر مي گردد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.