پاپ فرانسیس از آمریکایی ها خواست بر مبنای وجدان رای دهند

رهبر کاتولیک های جهان به رای دهندگان آمریکایی گفت: قبل از رای دادن مطمئن شوید که از وجدان خود پیروی می کنید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس در بازگشت از جمهوری آذربایجان، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که توصیه انتخاباتی او به آمریکایی ها چیست و مردم آمریکا چه درایتی باید به کار بندند، بدون نام بردن از 'دونالد ترامپ' و 'هیلاری کلینتون' نامزدهای جمهوریخواه و دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: سوالی را از من پرسیدید که نشان دهنده انتخابی دشوار است زیرا طبق آنچه شما می گویید، مشکلات و دشواری هایی در انتخاب این یکی و آن دیگری وجود دارد.

پاپ فرانسیس در رابطه با سوال خبرنگاری درباره حمایت کلینتون از سقط جنین و بدگویی های ترامپ از مهاجران و اقلیت های مذهبی گفت: من در طول مبارزات سیاسی، یک کلمه حرف نزدم. مردم مستقل و خودمختارند. من فقط می گویم، پیشنهادها و حرف ها را خوب بررسی، دعا کنید و بر اساس وجدان خود انتخاب کنید.

رویترز نوشت: پاپ در ادامه سخنان خود تاکید کرد که می خواهد درباره 'وضعیت متظاهرانه و دروغی' صحبت کند. به نظر می رسید که فرانسیس می خواهد بگوید آمریکا در زمره کشورهایی است که به قدری سیاست زده شده است که عملا آنچه را که او از آن به عنوان فرهنگ سیاست نام برد، از بین برده است.

وی افزود: وقتی کشوری دو، سه یا چهار نامزد دارد که هیچ کس را راضی نمی کنند، به این معناست که حیات سیاسی آن کشور بسیار سیاست زده شده است و فرهنگ سیاسی ندارد.

پاپ فرانسیس خاطر نشان کرد: مردم می گویند من طرفدار این و یا آن حزب هستم اما، عملا آنها اندیشه روشنی درباره پیشنهاد و طرح ها ندارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار